31 серпня 2024

Penumbra


 Перший представник серії, що передувала геніальній "Amnesia: The Dark Descent".
Ще в школі, пам'ятаю, починав в неї грати, але при появі першого ворога в мене все починало настільки гальмувати, що грати далі було неможливо. Так от, недавно відкрив вікі, подивився назву першої частини - "Penumbra: Overture", встановив, запустив, почав грати... і щось не впізнаю, реально якась не та гра, яку я пам'ятав зі школи. До того ж, то наче була безкоштовна гра (не піратська), а цю я купляв в Steam.
Що ж, покопирсавшись ще в "етіх ваших інтернетах", виявив, що в школі я грав саме в "Penumbra" (без підназви), але зараз вона відома як "Penumbra: Tech Demo". Тобто так, то була демка, що поширювалася безкоштовно, і в списки ігор серії її не вносять. Ну але так як вона була все-таки раніше за першу повноцінну гру, то я таки вирішив почати із неї.

 На початку нам розповідають, що після смерті матері головного героя, йому приходить лист від його батька, який покинув їх, ще до народження сина. В листі батько просить прощення, та стверджує що він вже мертвий. До листа було прикладено ключ від банківської комірки, в якій головний герой знайшов стару книжку на незрозумілій мові, та з нотатками свого батька. Із того що вдалося розібрати: його батько був у Гренландії. Не в змозі встояти перед спокусою дізнатися більше про особистість свого батька, головний герой відправляється по його слідах.
Подорожуючи по Гренландії на самоті, герой потрапляє в хуртовину, й знайшовши прихисток в печері, помічає там люк. Із впевненістю в правильності свого шляху, ми залазимо до середини... і тут починається гра.

 Ну що ж, геймплейно і за механікою "Penumbra" представляє собою тривимірний квест із вільним пересування та взаємодією із майже всіма предметами (можна піднімати, пересувати...). Також характерною особливістю є те, що відкриття дверей чи смикання за важелі відбувається не натиском клавіші, а саме хапанням (дверей чи важеля) та рухом миші в відповідному напрямку. Тобто так, все як в "Amnesia: The Dark Descent" тільки, дещо урізано (точніше, ще не допрацьовано).
Для розв'язання певних головоломок, треба використовувати фізику, яка тут дуже непогано реалізована.
Вороги - є, але одного типу і в кількості двох штук. Причому, одного - дають можливість вбити пасткою, другого - можливо просто обійти, але можна й динамітом закидати (єдина зброя). Померти самому - така можливість існує, але щоб від ворога, то треба ще постаратися.
Ліхтарик (використовує батарейки, які розряджаються) та люмінесцентну паличку (освічує слабо та недалеко) головний герой отримує одразу, як і нотатник в який записуються знайдені нотатки та записи про дії, які треба буде виконати в майбутньому. Всі інші підібрані предмети кладуться в інвентар, я б навіть сказав, класичний для квестів.
Що до елементу горора, то він тут є. Мабуть не так завдяки вищезгаданим ворогам, а скоріше через аудіосупровід в купі із візуальними ефектами.

 Нам пропонують по суті одну локацію - підземний бункер (чи технічне приміщення) на декілька поверхів і з вентиляцією.
Завершенням гри, є прохід в чергову зону, де ігровий процес переривається і нас повертають до головного меню. Пройти її можна за один нормальний присід, але якщо не паритись (або через вимкнення), то тут є цілком адекватні автосейви.
До речі, завершивши цю гру, в мене навіть залишився один запис в нотатнику, дію по якому я так і не виконав (про секатор по металу).

 Скажу чесно, я не розумію чому "Penumbra" недоступна в Steam, в якості демоверсії для "Penumbra: Overture". Працює вона ідеально і в ній є все щоб зацікавити гравця на купівлю повноцінної гри і подальше ознайомлення із серією.

Немає коментарів:

Дописати коментар