Однією із цілей на теперішній рік я обрав собі пройти цю гру. Нюанс в тому, що вона вийшла ще в 2013 році, а останнє ігрове DLC отримала 2020 року... Тобто гра виходила протягом 7-ми років. Самі розумієте скільки там контенту набігло. Та й в принципі, грати в військовий симулятор під час війни - специфічне (неоднозначне) заняття.
Також говорячи саме про третю частину даної серії, неможливо не згадати, що під час її розробки, в процесі збору матеріалів співробітниками чеської компанії "Bohemia Interactive", їх було заарештовано по звинуваченню в шпигунстві на території Греції. Якщо казати простіше, вони фоткали військову базу та прилеглі території. Згодом їх було звільнено під заставу в розмірі €5000 за кожного.
Ну і ще, відео із цієї гри досі поширюються інтернетом під виглядом бойових дій російсько-української війни... Причому, це навіть змусило розробників офіційно звернутися до користувачів із проханням не робити цього.
Події "ArmA III" розгортаються в майбутньому (вперше в серії), а саме в 2035 році. Проте показана тут "фантастика" цілком приземлена, і не суперечить прогнозам, навіть із 2024 року. Тобто ніяких лазерів та летючих автомобілів.
Місце дійства - острови Алтіс та Стратіс, в Егейському морі (це на сході від Греції). Там наразі триває перемир'я в громадянській війні, між місцевою владою (Республіка Алтіс та Стратіс) та партизанами, які не задоволені діями влади та орієнтацією розвитку країни в бік союзу східних держав - CSAT (Китай, Іран, деякі країни північної Африки...). Невеличка ремарка: роіся - не є членом CSAT, але являється їх союзником. В якості міжнародних наглядачів, на островах присутні війська NATO, вони допомагають місцевим військовим (AAF), і водночас стежать щоб ті не порушували гуманітарні права та правила ведення війни стосовно до партизан.
Погоджуюсь, сюжетний початок так собі, десь на рівні із "ArmA: Armed Assault". Проте далі є певні цікаві нюанси. Рекомендую пильніше придивлятися до Кістоуна, також тут є тема тектонічної зброї. Ще є доволі ностальгійна місія, де треба дістатися союзників, із мінімумом спорядження, знаходячись на території, яку активно займають ворожі війська, плюс місія - де разом із партизанами, в цивільній машині, треба перетнути декілька ворожих блокпостів.
Вперше в серії представлені підводні бої (в гідрокостюмах з аквалангами). Також тут між основними місіями вставлено режим пісочниці, не такий насичений як в "ArmA II", але й більш вільний. Присутня також певна нелінійність, але мінімальна, і я б сказав що для галочки.
Можете мені не вірити, але "ArmA III" - найстабільніша (О БОЖЕ МІЙ) гра в серії. Давайте так, три основні претензії (в різному ступені) до минулих частин. Перша - освітлення: пофікшено, от просто не докопатися, сонце в око - засліпить, відвернувся - через декілька секунд нормально видно, в темряві - не видно, одяг ПНБ - стає видно одразу, і ніяких світлових артефактів вночі. Друга - трава та кущі: пофікшено, за винятком поодиноких випадків, тепер коли ти в кущах, чи в траві, то не тільки ти не бачиш ворогів, але й вони тебе (чи справді так, чи АІ тільки робить вигляд що не бачить, то вже нюанси), і це цілком справедливо. Третя - пересування в приміщеннях: пофікшено (0_о), а ця проблема ще із оригінального "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" тягнулася, але тепер ми можемо спокійно зачищати будівлі і навіть пересуватися сходами, не боячись застрягнути в текстурах, чи провалитися на перший поверх.
По новенькому. Тут серйозно переробили (я б навіть сказав, переосмислили) систему носіння зброї та припасів. Клітинки - пішли геть, тепер в нас є максимальна вага - яку ми можемо переносити, та максимальна вага - яка обмежена нашим екіпіруванням. Тобто дивіться: три снаряди РПГ ми в принципі можемо нести, але куди їх покласти? Кишені уніформи не підходять, в жилеті (навіть розвантажувальному) також немає місця. Що нам в такому випадку треба, так це рюкзак, або сумка достатнього розміру. Та їх також спочатку треба екіпірувати, і якщо ти не взяв із собою нічого подібного на початку місії, то удачі в пошуках по різних ящиках, тілах вбитих ворогів та союзників. Із іншого боку, можна й рюкзак завантажити настільки, що й піти із ним не зможеш. Власне, від ваги яку переносиш, залежить те, як швидко ти втомишся, і скільки часу треба буде на відновлення. І де як не тут нагадати, що коли ми втомлюємося то піймати ціль в приціл набагато складніше (затримання подиху в поміч, але якщо його використовувати не обережно, то тільки гірше зробиш).
Додали індивідуальні мед-кіти, ними будь-який боєць може надати собі або союзнику першу медичну допомогу. Проте щоб повністю вилікуватися нам все-таки потрібен медик із аптечкою або медичний намет чи транспорт. Також розширили функції інженерів, тепер вони можуть займатися розмінуванням. Та й в принципі, міни в цій частині використовуються набагато частіше.
В гру було додано малі дрони-розвідники (квадрокоптери). І начебто, знайти корегувальників мінометного вогню тепер мало б бути дуже просто (тим паче, що в камері коптера є тепловізійний режим), на практиці ж побачити їх між двох здоровенних каменюк нагрітих на сонці, та ще задачка.
Вищезгадані акваланги і гідрокостюми, були додані разом із підводним автоматом та навіть підводним транспортером. Але на жаль використовуються в грі вони прям взагалі в одиничних випадках. Що насправді дивно, бо працює це доволі непогано, і красиво.
Прибрали режим командувача армії, разом із можливістю наймати юніти і будувати об'єкти. Це я оцінюю позитивно, воно було зайвим.
Додано режим Віртуальної Реальності, який представляє собою лишень симуляцію, а не ігровий режим із використанням ВР шолома (на жаль). В ньому доволі непогано демонструються геймплейні можливості, тож в якості тренувальних рівнів - саме те. До того ж, в ньому найменше навантаження на комп'ютер.
Ох так, ще одним дуже важливим нововведенням є використання опори при стрільбі. Тепер якщо ми ведемо вогонь тримаючи зброю біля якоїсь точки опори (над парканом, чи висунувшись із дверного отвору), то ефект віддачі зменшуються, а якщо ми ще й натиснемо клавішу дії "впертися" (приклеює нас до точки опори), то віддача стає взагалі мінімальною.
І ніби розвиваючи попередню тему, в грі з'явилися сошки, які ще краще стабілізують зброю. До того ж, всі сошки, як і приціли (в тому числі й тепловізійні та з вбудованим ПНБ), глушники, ліхтарики... одним словом - обвіси, всі вони є знімними, що додає величезну варіативність в кастомізації зброї.
Що до островів, Алтіс та Стратіс, здебільшого це гірсько-лісова місцина. Є певні ділянки-рівнини, але все одно для танкових боїв тут місця малувато (можливо трохи більш придатні ніж Чорнорусія із "ArmA II"). А от для піхотних, мото-піхотних та гелікоптерних операцій підходить чудово. Клімат - гадаю все-таки помірний, тобто прохолодніше ніж в справжній Греції, але й тепліше ніж в нас. Місцеві розмовляють грецькою мовою, відповідно і написи в містах використовують грецький алфавіт. В дикій природі часто зустрічаються зайці та змії (не можуть зашкодити гравцю).
Крім основної кампанії (Східний Вітер), події якої описані вище, "ArmA III" також пропонує тренувальну міні-кампанію, приквел до основної. І я рекомендую починати гру або із неї, або з місій в режимі ВР.
Що до одиночних місій, то вони тут називаються "демонстраційні". І от із них я дуже НЕ рекомендую починати ознайомлення. Якісь вони кострубаті, до того ж деякі із них криво копіюють частини місій із основної кампанії. Серед них також присутні "місії" із розставленою порожньою технікою певної фракції, де немає завдань, але є можливість все випробувати і вдосталь побавитися.
Ще одна новинка, це рівні випробовування. Вони є двох видів: тир та перегони. В тирі (до речі в тренувальному таборі ION, із "ArmA II: Private Military Company") нам треба пробігти смугою перешкод, зупиняючись в певних зонах для ураження всіх мішеней. Це робиться на час, зі штрафами та бонусами. І я дуже пишаюся, що зміг пройти їх всіх на золото, навіть із врахуванням, що для певних рівнів довелося підглядати в проходження на Ютубі, бо в деяких випадках є неочевидні хитрощі. Ну а в гонці нам "просто" треба якнайшвидше подолати всі чекпойнти на певному транспорті, ну і не поламати його. Також пройшов все на золото, крім одного винятку, про який трохи нижче.
Редактор гри звісно на місці, знову поліпшений, але на цей раз навіть із вбудованою шикарною інструкцією-туторіалом.
Такс, це було про те що пропонує "основна гра". А тепер давайте про те, що виходило додатково протягом 7-ми років у вигляді DLC. Є там і маленьке, і велике, і безкоштовне, і платне... тож поїхали.
ArmA III: Zeus
Безкоштовне доповнення, що додає новий режим в мультиплеєр і одну демонстраційну місію. В цьому режимі, один із гравців стає "Зевсом" (Майстром, на мові настільних РПГ). Він може створювати завдання, додавати, змінювати і видаляти юнітів під керуванням АІ, а також брати їх під своє керування. Все це в реальному часі. Завдання цього Зевса, не перемогти інших гравців, а зробити їх гру цікавою, тобто встановлювати та (неочікувано) змінювати цілі, ставити перешкоди які можна подолати, та й взагалі будувати певну історію.
Як приклад, на демонстраційній місії, де дають можливість спробувати функціонал Зевса, віртуальні "гравці" ніяк не могли знищити гелікоптер, який був обов'язковою ціллю. То я просто відредагував рівень його палива в нуль...
Звісно я не можу об'єктивно оцінити цей режим, бо не грав в нього в мультиплеєрі, але ідея мені подобається, а те що цей режим в стороні, а не заштовханий в основну кампанію як обов'язковий - подобається ще більше.
ArmA III: Karts
Невеличке доповнення, яке додає картингові машинки. Просто прекрасний приклад того, що "ArmA III" може бути поза військовою тематикою.
В комплекті також 5-ть не важких Випробовувань (перегонів). Здається, є ще можливість ганятися по мережі, але я не перевіряв.
ArmA III: Helicopters
Додає п'ять нових гелікоптерів, а також новий функціонал у вигляді можливості підчеплення вантажів та їх транспортування. Також додано одну демонстраційну місію. Нічого особливого, але і відпрацьовує нормально.
Плюс ще 5-ть Випробовувань (перегонів), які от прям дуже важкі. І це і є те саме виключення про яке я писав вище. Кожне із цих випробувань я ЛЕДЬ зміг пройти лише на бронзу. Причому я так довго їх задротив, що почав вмикати свою музику на Winamp (так, я настільки старий). Найбільші проблеми, як завжди, мав зі швидким приземленням. Та знаєте що, КОЖНОЮ із цих бронз я ПИШАЮСЯ більше ніж будь-яким золотом в усіх інших Випробовуваннях.
ArmA III: Marksmen
Схоже, що саме це DLC додає механіку стабілізації зброї яку я описував вище. Якщо так, то воно є обов'язковим для купівлі, але блін... вже навіть геймплей частинами стали продавати....
Також до складу доповнення входять кілька стволів, скінів та обвісів, серед яких є дуже крутий приціл NightStalker, із теплаком другого покоління. Ще три Випробування (тир) і дві одиночні місії (тільки одна із них нормальна).
ArmA III: Apex
Ось це вже серйозне доповнення, на рівні із "ArmA II: Army of the Czech Republic". Тут нам дають цілий тихоокеанський архіпелаг - Таноа, однокористувацький сценарій та міні-кампанію (в яку можна грати ще й по кооперативу), дві демонстраційні місії (обидві всраті), плюс купа нової зброї, техніки та об'єктів (від стареньких АК-47, до футуристичних аналогів конвертоплана).
Так от, доданий тут сценарій - "Старий", це по суті немаленька така кампанія, що відбувається у відкритому світі і не поділена на місії. Події відбуваються вже після показаного в кампанії "Східний Вітер". На представленому тут архіпелагу Таноа, спалахує епідемія супер-штаму малярії. Новообрана місцева влада закликає про допомогу CSAT, які посилають своїх вчених, дипломатів, а згодом і війська... Цій м'якій окупації протистоять партизани, щоправда місцеві їх не дуже підтримують, бо основу підпілля становить кримінальний Синдикат, під контролем якого була попередня влада. Цивільні тут розмовляють французькою.
Граємо ми місцевим чоловіком - Сантьягу, вже в віці, але в минулому він служив у Французькому Легіоні. Починається сценарій з того, що ми встановлюємо приховану камеру, для стеження за медичним табором CSAT, а робимо ми це за настановою прихованого агента NATO - Кістоуна. Дуже швидко нам дають зрозуміти, що ця малярія зовсім непроста, і це є головною сюжетною гілкою. Проте працювати ми будемо не тільки на агентів NATO, але й на партизан (Синдикат), ну і звісно допомагатимемо цивільним.
Гра проходить в режимі пісочниці, архіпелаг живе своїм життям, а всі завдання по суті є необов'язковими (крім останнього). Грається чимось схоже на ігри серії... от навіть не "Far Cry", а саме "Xenus". Як розумієте, це не дуже звично для серії "ArmA", тому треба якийсь час щоб звикнути. Наприклад, збереження ігрового процесу тут відбувається під час сну (в будинку або в спальному мішку), також тут присутні переведення часу та фаст-тревел, ще й купівлю і продаж зброї та предметів прикрутили.
І хоча із одного боку, скажімо, повалений мною парканчик на початку гри, таким і залишається до її кінця (це справді круто), то весь наш вплив на середовище зрештою накопичується настільки, що починає ламати ігрові скрипти, через що може з'явитися (насправді поширена) проблема - неможливості здати останню місію.
Згадана вище міні-кампанія (Протокол Апекс), відбувається також на архіпелагу Таноа, після подій "Східний Вітер", але ще до подій сценарію "Старий" (до введення військ CSAT на архіпелаг), і відображає події однієї спец-операції NATO, по знаходженню і порятунку свого агента в полоні - знову Кістоуна. Сюжетно більш прив'язана саме до "Східного Вітру".
Ця міні-кампанія, просто супер круто і якісно реалізована (місії цікаві і стабільні). Також тут використовується оригінальний (зовсім інший) ігровий інтерфейс, який виглядає доволі круто.
Так як ця кампанія орієнтована на кооперативне проходження (але й соло грається прекрасно), то тут є ще й унікальні геймплейні фішки. Наприклад, тут взагалі немає сейвів, але можна реанімувати "вбитих" товаришів, а можна і взагалі використовувати певну кількість відроджень (після смерті, можна продовжити виконання місії відродившись в певних точках, які поступово стають доступними).
Але і тут є АЛЕ! Про стабільність, я не збрехав, я просто не вказав на ОДИН виняток - місія "Серце Пітьми" (привіт Джозефу Конраду). В ній є завдання вбити всіх ворогів на певній території, але буває (в моєму випадку 3 з 4 перезапусків), що ворожі снайпери настільки "файно" сховані, що навіть не бачать гравців, і просто лежать собі мовчки, в камуфляжі типу "кікімора", ще й з анти-тепловізорним покриттям... удачі знайти таких.
ArmA III: Jets
Додає три реактивних літаки, авіаносець (чисто як злітно-посадкова смуга в морі), та засоби ППО.
Одна одиночна місія, очевидно що на одному із доданих літаків. Тут підкажу нюанс: щоб бачити ворожі літаки і легше захоплювати їх авто-прицілом, не забудьте ввімкнути бортову РЛС. Ну і ще похвалюся, що я зміг успішно сісти на авіаносець із першої спроби, не використовуючи авто-посадку, і лише трошки пошкодивши при цьому літак.
ArmA III: Malden
Ще одне безкоштовне DLC, яке пропонує нам острів Малден. І так, це острів із оригінального "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" (або із перевидання "ArmA: Cold War Assault", якщо хочете), події на якому розгорталися ще під час Холодної Війни 80-х. Проте тут цей острів представлено в 2035 році.
На жаль, острів декоровано стандартними об'єктами саме "ArmA III", тому він виглядає значно теплішим (як Стратіс та Алтіс), ніж був в оригіналі. Ну і чесно, я б не впізнав би його, якби не знав як він називається. З іншого боку, маючи цю інформацію, я доволі легко знайшов залишки учбового табору NATO, в якому починалася історія Девіда Армстронга...
Ніяких місій чи кампаній тут немає (могли б додати хоча б останню місію із оригіналу, де головні герої основної кампанії збираються на пиво...), тому я досліджував острів використовуючи редактор місій. Проте цей острів все-таки використовується в декількох наступних DLC.
ArmA III: Laws of War
На повноцінний аддон (старої школи) це DLC може й не дотягує, але Господи, яке воно класне. Раніше я не одноразово наголошував, що дана серія ігор не про війну, а ПРОТИ війни. Так от, це доповнення підкреслює моє твердження найочевиднішим чином.
Додано нову фракцію (зверніть увагу, що НЕ сторону конфлікту) - гуманітарну місію IDAP, зі своїми скінами, транспортом, об'єктами, та спецзасобами (в тому числі дрони: доставник та розмінувальник). А от оригінальні сторони конфлікту отримують міно-укладники та касетні боєприпаси.
Також нам пропонують міні-кампанію, дві місії (одна презентація, і одна типу тренувальна), та 5-ть Випробовувань (перегони) - два з яких на квадрокоптерах, але вони значно легші ніж ті що в DLC "ArmA III: Helicopters".
Так от, самий кайф тут в кампанії - "Залишки Війни". Події розгортаються на Алтісі, після показаного в "Східний Вітер", й розповідають історію одного міста - Ореокастро. Військові дії вже припинені, але війна все ще продовжує вбивати: нещодавно один із місцевих хлопаків підірвався на піхотній міні, в покинутому містечку Ореокастро, прямо біля церкви. Ми граємо співробітником IDAP - сапером. Він якраз знаходиться на зв'язку (по "скайпу") із журналісткою, яка бере в нього інтерв'ю, розпитуючи про його діяльність (поточну і загалом), про це місто, загиблого хлопця, та в цілому про війну.
Справа в тому, що в Ореокастро свого часу знаходився табір IDAP, і головний герой якийсь час перебував в ньому, саме там і познайомившись із хлопцем який нещодавно загинув на міні та його братом. Власне, під час інтерв'ю ми займаємося своєю рутинною роботою: знешкодження мін та нерозірваних боєприпасів. Поступово нам надають додаткові спец-засоби, яких ми не мали на початку. Звісно наші задачі включають і пошук цих об'єктів розмінування, й саме під час пошуків ми натрапляємо на певні предмети спогадів. Деякі із них активують монолог головного героя, або діалог із журналісткою, а деякі відправляють у місію-флешбек, в якій відтворюються поді що сталися раніше. Причому ці місії відображають погляд із кожної сторони конфлікту: NATO, CSAT(?), AAF, партизани та цивільні.
Повільна розповідь, що відбувається на фоні рутинної праці, яка підкріплена дивовижною грою актора, який озвучував головного героя. Закінчується же ця кампанія питанням журналістки: "Кого ви вважаєте винним в смерті того хлопця, що підірвався на міні ?". І саме гравцю дається можливість обрати відповідь... та вона не така вже й проста.
"Ми не пропонуємо припинити всі війни, ми розуміємо, що це нереально. Нашою метою є зменшити кількість непотрібних жертв із будь-якої сторони. Та донести до сторін конфлікту, що у будь-яких дій є наслідки..." ©.
ArmA III: Tac-Ops
Набір із трьох мікро-кампаній (навіть не міні), по дві-три місії в кожній. Із єдиною особливістю, деякі із цих місій можна проходити за різні підрозділи. Наприклад, пройшовши місію за піхоту, де треба відбити гуманітарний конвой, а потім захопити місто, цю масу місію можна переграти загоном снайперів, які прикривають вогнем піхоту при відбитті конвою і знищують вороже підкріплення із заходу, а після цього ще раз переграти цю місію в ролі мотопіхотного загону, задача якого зайняти ворожий блокпост, і блокувати підкріплення противника направлені до міста зі сходу.
Насправді місії доволі якісні і цікаві (за виконанням), крім першої місії першої кампанії - "Безнадійне Становище".
ArmA III: Tanks
Додано танк для CSAT, винищувач танків для NATO, та маленький легкий броньовик для AAF, і жменька протитанкових засобів для всіх.
Ще одна мікро-кампанія, насправді доволі прикольна, де ми будемо грати танкістом AAF в різні періоди конфлікту. І хоча вона має декілька закінчень, мені дісталося погане, бо мене звинуватили в військових злочинах, а саме - у вбивстві цивільних, хоча моя статистика в кінці кожної з місій вказує на протилежне.
Також демонстраційна місія на винищувачі танків - теж дуже пристойно, і три Випробування (перегони) - одне із яких з посиланням на Роберта Хаммера з оригіналу.
ArmA III: Art of War
Іще одне безкоштовне DLC. Парадна уніформа для всіх сторін конфлікту, та меморіальні об'єкти.
Плюс дві місії, одна із яких більш класична, зі специфікою, що нам треба буде зупинити злодіїв від крадіжки культурних цінностей. Друга ж місія, це по суті виставка картин: ми просто ходимо по галереї, роздивляємося картини на військову тематик та читаємо їх опис. Та я хочу виділи дві конкретні картини: "Little Green Men" - з посиланням на Чорнорусь але й з явними натяками на захоплення Криму 2014 року, і "End Times" - що виглядає як об'єднання ігор із серій "S.T.A.L.K.E.R." та "Metro".
Також окремо висловлю думку, стосовно того, що в "галерейній місії" проштовхуються наративи, про небезпеку для людства в розвитку автоматизованої техніки для військових цілей, типу: "Хто віддає накази такій техніці, та чи не почне вона приймати самостійні рішення, замість свого командира?", "Якщо техніка дасть збій, хто має нести відповідальність за не необхідні жертви?", "Чи гуманно використовувати техніку, яка неспроможна на емоції та співчуття?"... От чесне слово, давайте одразу, СПРАВЖНІЙ штучний інтелект в військовій справі НЕ потрібен! Нахріна там комп'ютер який може приховати якісь розвіддані від командування, на основі якихось власних міркувань, та який здатен на прийняття вкрай ризикованих рішень, навіть не повідомляючи про них?! (тож Кортана іде лісом, і дуууууже далеко) А те що в нас звикли називати "Штучним Інтелектом", не приймає ніяких рішень, а працює виключно за побудованими (людьми) алгоритмами. Факапи трапляються, але це факапи людей: програмістів, тих хто давав ТЗ, експлуататорів... (кожен із випадків треба розглядати окремо). Ох і бомбанув я чогось на цю тему.
________________________
Ще однією особливістю "ArmA III" є така собі модульність, або інтеграція вище перелічених DLC. Весь контент знаходиться в одній грі, що запускається одним ярликом, проте всередині, кожна кампанія, місія, об'єкт... помічено маленькими значками, до якого саме DLC воно відноситься.
Ах так, неігрові DLC "Creator", я не купляв, тому й розповісти про них нема чого. Наскільки я розумію, там лише шкурки, техніка та об'єкти, які доступні лише через редактор місій.
Що до власного досвіду, то здається що зі стабільністю гри в цілому, з'явилося невеличке наближення до серії "Delta Force". Цьому також сприяє і більш яскрава графіка.
Геймплейно, ця частина покращилася майже в усьому, і тут я вперше так часто використовував нахили. Та й АІ став набагато адекватнішим (підлеглі краще виконують команди гравця). Пред'явити можу хіба за аж надто міцну броню навіть на легкоброньованій техніці (іноді). З іншого боку, це легко пояснюється цілком реальним пріоритетом розробки направленим на виживання екіпажу. І ще мені не дуже сподобалось, що тут якщо ти командир загону й сидиш навіть на пасажирському місці транспорту, а на водійському місці твій підлеглий, то ти можеш керувати цим транспортом як водій, затримка є, але взагалі мінімальна (якось це надто казуально).
Основна кампанія - "Східний Вітер", страждає безликістю персонажів, тому більше сприймається як просто набір місій. Певні цікаві моменти (в плані сюжету) таки проскакують, але їх малувато, ще й закінчення якісь надто розпливчаті.
Особисто мені, те що події відбуваються в майбутньому - не дуже сподобалось, але враховуючи приземленість нової зброї та техніки - все-таки прийнятно. Хоча звісно було б значно приємніше підривати, скажімо, танк Т-14 Армата, замість вигаданого T-140 Ангара... Та й присутні певні нелогічності, як наприклад вигаданий гелікоптер Мі-48 Кайман - має співвісне розташування тягових гвинтів, що насправді є характерною ознакою гелікоптерів серії Ка (Камов)...
Ах так, ще тут східний блок використовує вантажівки Замак (Зрозуміли? Зрозуміли, так?), і ПМ - Пістолет Макарова чомусь описано як український пістолет.
Про сценарій "Старий", як я описав вище, дуже амбіційно, проте можна було б ще краще і технічно є серйозні проблеми. Наприклад по дорогах Таноа взагалі не їздять машини (тільки ти), перевдягання в певну форму не дозволяє пройти на закриті території (навіть в формі робітника не пускають в кар'єр), вороги чомусь помічають (чи чують) гравця навіть через стіни в закритих зонах, через блокпости чомусь можна проїжджати зі зброєю (хоча машину кожен раз оглядають за допомогою дрона)... Ну але є тут і дуже круті моменти, типу місії із знищенням ворожої РЛС, яка знаходиться на краю згаслого вулкана (я тоді завтикав із собою вибухівну взяти, і на цій базі її не було... ну то мені допомогла вантажівка-цистерна із паливом). Ще тут є непогані містичні вкиди, як от легенда, що біля підніжжя вулкана можна знайти рептилоїдів... то я вдів на Сантьягу, буквально, шапочку з фольги і дуууже довго бігав по лісах біля вулкана. Але ні, нічого не знайшов.
Ну і декілька порад, саме по цьому сценарію. Щоб мати більше шансів не отримати баг із неможливістю здати останню місію, краще не лазьте просто так по всій місцевості досліджуючи її, ліпше сфокусуйтесь конкретно на отриманих завданнях. Допомагати партизанам в набігах на блокпости - немає сенсу (забийте). Ну і ніч, дальня дистанція та гвинтівка із оптикою й глушником - ваші найкращі друзі.
Отож, "ArmA III" (ще раз повторюся, бо гра на це заслуговує) - найстабільніша частина серії. Також вона є чудовою точкою входу для нових гравців, головне починати не з демонстраційних (одиночних) місій. Але в мультиплеєрі тут дуже високий поріг входження - треба таки щоб хтось досвідчений за ручку привів. І так, нехай Стратіс та Алтіс (і події що на них розгорталися) не так запам'ятовуються як Ноговія, Чорнорусь, чи Такістан, але ця гра є абсолютно впевненим і вдалим кроком серії вперед.
Ну і я спеціально нічого не писав про ще одне DLC - "ArmA III: Contact". Тому що воно очевидним чином є окремою грою, яка навіть запускається окремим пунктом із лаунчера. Тож я візьму невеличку паузі в цій серії, а потім повернуся.
Відібраний GMV:
Баги, які мені трапилися:
Немає коментарів:
Дописати коментар