17 січня 2025

Halo Wars


 Дочитав я "Halo: Contact Harvest" Джозефа Стейтена, тож настав час рухатись далі по серії. І тут мене підстерігав незвичний досвід: стратегія в реальному часі для консолей, тобто для геймпада. Я звісно взявся за ПК версію (Definitive Edition), із використанням клаво-миші, проте все-одно був без поняття, які вони - консольні стратежки. Бо хоч час від часу скоса й поглядав на "Aliens versus Predator: Extinction", досі так і не наважився ознайомитися із нею.

 Події "Halo Wars" розгортаються через 6-ть років після першого контакту на Жниві (який описано у вищезгаданій книзі) і початку війни людей проти Ковенанту, а також за 21 рік до падіння Межі та подій першої гри серії. Люди змогли відвоювати Жниву, але контратакувальні дії Ковенанта ставлять під велике питання можливості її утримування. На підмогу силам оборони прибуває корабель - Дух Вогню, також вдається виявити точку інтересу Ковенанта на цій планеті: це невідомий артефакт, що схований в льодах на її полюсі.
Власне, саме із членами екіпажу корабля Дух Вогню, нам доведеться стати учасником (чи пак, творцем) подій на декількох планетах, в тому числі на території Ковенанта, а також запобігти отриманню ворогом технологій, які можуть значно збільшити його перевагу...

 Отож, як було сказано раніше, перед нами стратегія в реальному часі. Збір ресурсів, розбудова бази, навчання та виготовлення військ... все в комплекті.
Кампанія тут тільки одна, за людей (ККОН), і дуже сюжетно-орієнтована, із CG заставками на рівні "Halo: Combat Evolved - Anniversary". Причому, не впевнений, чи є хоч одна місія де дають завдання просто в стилі: на цій території є ворог, розбудуй свою базу і знищ ворожу. Завжди присутня якась особливість типу ескорт, утримання території, обмеження в часі, специфічне знешкодження ворога, активація точок... З одного боку це урізноманітнює ігровий процес, з іншого - дає менше можливості для ознайомлення із бойовими одиницями.

 І зрештою, так як я розглядав "Halo Wars" як представника саме консольних стратегій - то в чому ж особливість? Крім вищезгаданої орієнтації на сюжет (щоб було зрозуміліше: буквально, кожну місію можна було б переробити в місію шутера від першої особи), тут доволі маленькі мапи, а також відносно маленька висота максимального підйому камери, ну і порівняно короткі місії. Ще тут НЕМОЖЛИВО грати тільки мишею: альтернативи натисканню клавіш R (використати спеціальне уміння юнітів) та F (викликати меню Штабу) просто немає.
Із іншого боку, у юнітів (особливо у Героїв) доволі різноманітна і деталізована анімація, хоча стратегії серії "Warhammer 40,000" вже давно це використовують.

 Ну а так, в цілому, що ще із особливостей? Із приводу "збирання ресурсів" я трохи загнув, бо збираються вони тільки в якості додаткового бонусу. Основне джерело ж ресурсів тут - склади, просто будуєш цей склад і до нього автоматично доставлятимуться ресурси, і під ресурсами я маю на увазі один єдиний ресурс у цій грі, можна вважати його грошима, за які можна будувати, наймати та прокачувати... Ще є така штука як енерго-реактори, але вони потрібні лише для відкриття наступного рівня можливостей (як покращень так і юнітів), причому: один реактор - один рівень.
От серйозний обмежувальний фактор, це те що будувати ми можемо лише на платформах, яких максимум 7 (не рахуючи 4-х спеціальних платформ для турелей), навколо головної будівлі бази.
Війська є наземні та повітряні, і тільки декілька наземних юнітів не можуть атакувати повітряні цілі.

 Ще тут присутній страшний дисбаланс. Для розуміння, грав я на складності - Герой (передостання). Під час проходження кампанії, зрозумів що танки Скорпіон все вирішують. Чотири таких прокачаних юніти більш-менш спокійно розвалюють ворожу базу, єдине що їх може спинити, це Скарабей (він тут щось типу боса, тому не певен що його можна будувати як звичайний юніт) та максимально прокачані Хантери (такі мені зустрілися тільки в одній місії). Так от, пройшовши кампанію роблячи ставку саме на Скорпіонів, я такий: "Зайду но в режим сутичок, заціню як сильно мене нагне АІ в чесних умовах, а не як в кампанії". Ну і першу ворожу атаку я ледь пережив... а потім побудував 4-и Скорпіони, пішов і розвалив його базу... гра не закінчилася, тож я пішов шукати його другу базу. По дорозі знайшов базу нейтралів, розвалив і її. А потів знайшов таки другу ворожу базу і зрівняв її із землею, отримавши перемогу в сутичці.
Із сказаного вище може здатися, що гра надто легка, але це не зовсім так. Ок, буквально всі стратегії в які я грав до неї (не так вже й багато насправді) були складнішими, але через побудову місій в цій грі та додаткові умови, я таки був змушений перегравати деякі рівні.

 Додам ще, що тут ми воюємо не тільки проти Ковенанта, але й проти Потопу. А це, знаєте, виходить насправді перша зустріч людей із цим видом, за хронологією всесвіту, тобто ще до тієї зустрічі, що відбулася на Ореолі в "Halo: Combat Evolved".
Також, в цьому Halo (грі) немає Halo (Ореолу). Тож якщо брати цю гру окремо від серії, то її назва не матиме жодного сенсу.
В присутній тут російській локалізації озвучка головних герої неймовірно дратує, за винятком (чомусь) Спартанців. До речі, приємний бонус, що коли тицяєш по Спартанцям, деякі із них говорять чоловічими голосами, а деякі жіночими, що є дуже правильним в контексті лору.
Ну і Ковенант має доволі багато відмінностей в розвитку і розбудові бази, що вимагає зовсім іншого підходу. Як приклад, загальний рівень в них визначається не кількістю енерго-реакторів, а переходом в певну Епоху...

 Коли я тільки почав грати в "Halo Wars", це було просто жахливо, навіть подумав що це проект рівня мобільних телефонів... Проте як тільки гра почала опиратися і з'явився челендж (починаючи із 4-5 місії), поступово грати стало приємно і цікаво. Тож зрештою можу навіть рекомендувати цю гру.
А ще тут є можливість кооперативного проходження кампанії. І скоріше за все я його навіть спробую, пізніше.


Відібраний GMV (СПОЙЛЕР):

Немає коментарів:

Дописати коментар