Я тут "The Hobbit or There and Back Again" Толкіна прочитав... ну і
був настільки в захваті, що передивився трилогію фільмів по цій книзі...
і знову був у захваті. Вже збирався пограти в "LEGO. The Hobbit" (яка
спирається саме на фільми), навіть встановив її, аж раптом спливло, що
існує гра "The Hobbit", яка базується якраз на книзі. Тож я вирішив
почати з неї.
Не дивлячись, що ця гра виходила на багатьох
платформах, в тому числі і на PC, я взявся саме за PS2 версію, тому що
саме на другій Плойці пройшов трилогію ігор по "Володарю Перснів". Єдине
що - грав я все-таки на PS3, через зворотню сумістність.
У
норі попід землею жив собі гобіт. Ні, не в бридкій брудній вологій
норі, де звідусіль стирчать хвости хробаків і смердить тванню, але й не в
сухій і порожній піщаній норі, де ні на що присісти й нічого з'їсти: то
була гобітська нора, а отже, - з усіми вигодами... Саме так розпочинається ця історія, і в книзі, і в грі, тож знайомтесь з головним героєм - гобітом на ім'я Більбо Торбин.
Одного
дня Більбо зустрів у себе на подвір'ї чарівника - Ґандальфа, який шукав
спільника для ватаги ґномів, що зібралися вирушити у далеку мандрівку
до Самотньої Гори, в якій спить дракон - Смоґ, що свого часу вигнав з
неї ґномів, заволодівши всіма їхніми багатствами. На чолі загону
виступає Торін Дубощит - нащадок колишніх правителів Самотньої Гори.
Власне, Ґандальф взяв на себе клопіт підібрати останнього учасника
їхньої пригоди - "зломщика", тобто того, хто зможе поцупити скарби з під
носа у сплячого дракона... Ну і очевидно, що вибір пав на бідолашного
Більбо. Отож, сам не розуміючи як він погодився на цю авантюру, наш
герой, разом з ґномами та чарівником, відправляється в путь через
Імлисті Гори та Морок-Ліс в лігво Смоґа Величного.
Гра
представляє собою екшен-адвенчу від третьої особи, плюс багато
платформінгу і декілька стелс-місій. Граємо виключно за Більбо. Маємо
три види зброї: патик (з його допомогою також можна робити довгі
стрибки), меч (Жало) та каміння (для жбурляння). Ну і звісно, під час
проходження ми "виграємо" перстень... так, той самий! Проте жодних
штрафів за його використання в грі немає. Під час боїв можна
використовувати автозахоплення ворогів, але можна і перемкнутися на
вигляд від першої особи, щоб жбурляти каміння.
Починається ж ця гра
зі сну головного героя, який він побачив, зомлівши, після того як почув
що саме його обрано до загону - такий собі тренувальний рівень, де дають
відчути механіку боївки. Далі нас поведуть по всій розповіді,
пропустивши лише відвідини Беорна (він з'являється лише в кінці, під час
Битви П'яти Армій). А от що до ігрових місій є питання. Наприклад після
здолання тролів, на що було виділено одну місію, нам дають ще цілу
місію на те щоб знайти їх печеру (хоча в книзі це була справа одного
абзацу). І я б не докопувався... але наприклад, як тільки ми зустрічаємо
Ґолума, нам показують одну заставку, яка включає в себе: гру в загадки,
втечу з печер Імлистих Гір, облогу варґами на деревах, порятунок на
орлах, тут же - пропущено гостину в Беорна, і починається наступна місія
аж в Морок-Лісі... Це тільки мені здається, чи справді: краще було б
додати місію, що відображає хоча б одну з цих подій, замість пошуків
печери тролів?!...
Якщо вже згадав про недолік, то й продовжу.
Найсерйозніша проблема "The Hobbit" - це керування, що правда, до якого
таки можна звикнути. Але найбільше проблем саме в керуванні камерою, до
чого не можливо звикнути протягом всієї гри. Навіть після встановлення
ПРАВИЛЬНИХ інверсій, камера бува просто рухається сама собою. І коли це
відбувається під час стрибка (яких тут справді багато), що призводить до
зміни напрямку польоту, і зазвичай до падіння, то сідничний нерв гравця просто РОЗРИВАЄТЬСЯ.
Ще, Торіна чомусь вирішили зробити сивим. І, можливо, комусь не сподобається відсутність тут фінального боса.
Власне, це і все, що можна пред'явити даній грі. В усьому іншому - з нею все гаразд.
По-перше графіка, дещо мультяшна, але ідеально підходяща
для цієї історії. І нехай отой "вилупок" з обкладинки гри вас не лякає,
навіть не розумію чому Більбо там вийшов таким... таким! В грі він
виглядає цілком нормально. Причому, як в геймлейній частині, так і в 3D
заставках, і навіть в 2D заставках (що виконані в стилі чорно-білих
ілюстрацій до книжки). І так, щодо 3D заставок, то я взагалі був у
повнісінькому захваті від лицьової анімації, це просто еталонний приклад
того як треба без слів
ПОКАЗУВАТИ емоції та почуття персонажа. Ну і ще здивувало, що тут
ідеальний ліпсинг для роіської локалізації (рух губ повністю збігається
із озвучкою). А залишання слідів гобіта на піску чи кам'яній кладці,
після того як він змочить ноги - то взагалі показник великої технічної
майстерності, для тих часів.
Ще ця гра дуже олдскульна. Як же я
скучив за таким безжальним ставленням до гравця. Якщо тебе помітили в
слелс-місії - ось тобі заставка, як тебе ловлять, і починай все з
початку. І ніяких тобі індикаторів насторожуваності противника, чи
підсвічування сліпих зон - сам слідкуй за тим де зараз знаходиться
ворог, та в який бік повернута його голова. І ніяких авто-хілів - жери
грибочки і пий зілля. А якщо ти пропустив забагато кристалів хоробрості
(за які дають досвід), через що недостатньо прокачався, і тепер не можеш
перемогти ворогів, залишившись ще й без можливості підлікуватися - ну то
твої проблеми, завантажуй більш ранній сейв. А, ти зберігався
використовуючи лише одне поле сейвів? Ну то, ХА-ХА, починай гру з
початку!
Також тут можна збирати монетки, за які між місіями можна
апгрейдити свої сумки (щоб нести більше каміння, протиотрут, чи
лікувалок), або купляти зілля, чи навіть прокачувати своє здоров'я.
Ну
і ще, вкрай важливо, що тут є величезна купа схованок. Зазвичай в них
знаходяться скриньки, які містять різні ніштяки. Проте деякі скриньки
містять пастки, і щоб їх знешкодити треба перемогти в міні-грі (щось на
кшталт QTE, але цікавіше), або використати ключ зломщика, який можна купити між місіями, або знайти на локації (дуже рідко).
Ну і як окремий жирний плюс - вся місія (багатоетапна) в лігві Смоґа.
Що
ще... Гра дозволяє собі певні вільності або неточності стосовно книги.
Наприклад Жало отримує своє ім'я одразу після знаходження, і чомусь
ПОСТІЙНО світиться... або битва із некромантом в Морок-Лісі... Але дуже
порадувало, що основними ворогами тут є все-таки ґобліни (як в книзі), а
не орки (як в фільмі). Та й в принципі, наприклад, тролі та деякі
ґноми - мають ліпший дизайн ніж в екранізації. Окремо сподобалась згадка
Ґлоїна про свого сина Ґімлі, що насправді з'являється аж в "The Lord of
the Rings. Part One: The Fellowship of the Ring".
Десь цю гру можна
порівнювати із "Harry Potter and the Philosopher's Stone". Ну і мушу
визнати, що гра про Гаррі, все-таки краще. Хоча за реалізацією розповіді
історії - "Гобіт" значно ліпше.
А
тепер давайте в реалізм. Я чудово розумію, що досі знаходжуся під
враженням від книги, і це основна причина, чому гра мені сподобалась.
Все-таки "The Hobbit" застаріла, та й існує багато тогочасних аналогів -
ліпших за неї. Проте мені пощастило - я зіграв в неї в найліпший із
можливих випадків. Тож і вердикт мій аналогічний:
рекомендовано, одразу після прочитання книжки!
Немає коментарів:
Дописати коментар