26 вересня 2023

Sherlock Holmes: The Awakened - Remastered


 Третя гра про Шерлока від Frogwares. Але я взявся саме за Remastered версію (оригінал не  доступний в Steam), ну і також варто зазначити, що в цьому році вийшов ремейк саме цієї частини. Особливість даної гри ще й в тому, що крім використання творчості Артура Конан-Дойла в основі, вона також спирається і на твори Говарда Філіпса Лавкрафта (першочергово на "Поклик Ктулху"), який є взагалі моїм улюбленим письменником.
Але одразу попереджу про дуже важливу річ: якщо будете грати, ОБОВ'ЯЗКОВО зайдіть в файлик %APPDATA%\Games\<локалізована директорія гри>\setup.ini і змініть параметр frequency на максимальну частоту оновлення екрана, яка підтримується вашим монітором. Інакше використовується низька частота, від чого потім сильно болять очі.

 "Sherlock Holmes: The Awakened" починається із того, що Холмс нудьгує на Бейкер Стріт 221б, і жаліється Ватсону на те що немає жодної цікавої справи: "Схоже, що злочинна романтика вичерпалася в кримінальному світі", каже він.
Прогулявшись до книжкового магазину (потішивши там себе вправою на логіку) та назад, нас перехоплює Ватсон, і просить підійти до маєтку його пацієнта. Виявляється, що в хазяїна цього будинку пропав слуга, якого той привіз із Африки. Поліція запевняє, що парубок найвірогідніше подався до якогось борделю, тож через певний час сам повернеться із порожніми кишенями та багатим досвідом. Але його господар відкидає цю можливість, бо він взагалі нічого не платив своєму робітнику, а той ще й не знає англійської мови, та й не з ким не спілкувався. Оглянувши подвір'я та місце проживання зниклого працівника, не зважаючи на жахливі умови його утримання та цілком логічний мотив для втечі, Холмс все ж знаходить докази, що двоє людей (один із яких іноземець) перелізли через паркан та викрали нещасного, застосувавши на ньому наркотичну речовину.
Саме ця (на перший погляд незначна) справа і дає початок великому розслідуванню, яке нам пропонують провести протягом гри.

 Перед нами знову класичний point-and-click: бачимо нашого персонажа зі сторони, клацаємо мишею куди йому йти і що підбирати чи застосувати, із інвентарем, записами (діалоги, документи, нотатки)... АЛЕ! Якщо ми натиснемо клавішу "R" то миттєво опинимося в режимі із поглядом від першої особи, та не в такому як був в "Sherlock Holmes: The Mystery of the Mummy", а в ПОВНОЦІННОМУ, тобто дивимося на всі боки і рухаємося куди хочемо за допомогою WASD (або стрілочками, якщо ви асоціальний маніяк-психопат). Що цікаво, в цьому режимі можна побачити багато того, що не потрапляє на екран в point-and-click режимі, проте гру повністю можна пройти постійно використовуючи один із цих режимів (будь-який).
Ще однією геймплейною особливість є квести, для вирішення яких потрібно ввести текст або цифри із клавіатури (механічної або віртуальної), що дає нескінченну кількість варіантів відповідей. Причому, відповідь (слово) для квестів такого типу в деяких випадках зовсім відсутня в діалогах, документах чи нотатках, і треба самому прийти до неї аналізуючи всю наявну інформацію.
Окремо згадаю про використання лупи (тієї що "збільшуване скло"). Тут це реалізовано таким чином, що ми реально водимо лупою по статичному екрану, і вона реально збільшує зображення, що дозволяє побачити деталі, які не видно без неї.
Також ДУЖЕ крута фіча, що в грі присутній прям вбудований мануал проходження. Тобто якщо ти безнадійно застряг, тобі не треба лізти на Ютюб. Більше того, цей мануал реалізовано, таким чином, що тобі не видно його одразу повністю, що захищає від небажаних спойлерів, тож треба клікати мишею, щоб показався наступний рядок проходження. До того ж, нам не одразу кажуть що "піди туди, візьми те-то і встав його туди-но", нам спочатку просто підказують "зверни увагу на ось що", після наступного кліку "треба знайти щось, що допоможе в тому-то", далі "така-то річ підійде", ще далі "пошукай її там-то"... Власне, використав я цей мануал тільки один раз, бо не міг знайти де взяти потрібну мені мотузку. У виправдання: мотузок то було до біса багато на локації, але Хомс відмовлявся із ними взаємодіяти, тож це ще й дуже дратувало... А потім (вже за середину гри) я помітив, що якщо натиснути пробіл, то спеціальними іконками відмічаються точки взаємодії, які в даний момент потрапили в поле зору.
Керування реалізовано таким чином, що можна грати використовуючи тільки мишу, навіть в режимі від першої особи, що не дуже зручно, проте все ж - можливо, і гадаю що то добре.

 В "Sherlock Holmes: The Awakened" Холмс вже більш схожий на себе у виконанні Артура Вонтнера. Також він став більш серйозним, іноді дратівливим або навіть й токсичним.
Проте саме в цю частину запхнули просто величезну купу посилань на попередні ігри та різні твори, причому не тільки ті що стосуються Шерлока Холмса. Одна зустріч із малим Еркюлем Пуаро чого тільки варта.
Як не дивно, тут присутня місія із наздоганянням злодія - майже паркур (Холмс - ще той ямакасі). Плюс, з незвичного, місія - заплив на човні.
Побувати нам доведеться в Британії (очевидно), на материковій Европі, та в Північній Америці.
Ще варто відмітити, що в грі присутні ДУЖЕ жорстокі (gore) сцени, я б навіть сказав - майже на рівні із "Amnesia: The Dark Descent". Проте, як не дивно, паранормальні та містичні явища відсутні взагалі, а ми просто ведемо справу пов'язану із культистами.
Також цікаво, що при доволі приємній і якісній графіці - анімація рухів часом виглядає таки кумедно.

 Насправді, важко відповісти, чи складна ця гра. Справа в тому, що складність постійно стрибає протягом проходження (то важче, то легше). Але можу впевнено сказати, що найважча загадка - це "Повідомлення Дейві". І я таки прям ДУЖЕ пишаюся, що розв'язав її без підказок.
Мушу визнати, що саме ДЕТЕКТИВА тут значно менше ніж в "Sherlock Holmes: The Silver Earring", але то взагалі найдетективніший квест із тих в які я грав. Проте все одно, в цій грі доволі багато крутих механік, я б навіть сказав - унікальних для свого часу.
А от закінчення - недуже. Не те щоб прям погане, але все ясно і жодної загадки чи таємниці ПЕРЕД фінальною заставкою.

 "Sherlock Holmes: The Awakened" - це середня історія із крутими механіками та місцями із дивовижним візуалом. В плані історії, я трохи розчарований, саме тому, що вона звертається до творчості Лавкрафта, та використовує занадто мало можливостей звідти. Але треба визнати, що це гра саме про Шерлока Холмса, а не про Ктулху, тож гадаю, не варто занижувати оцінку через неправильні очікування (принаймні в цьому випадку).

Немає коментарів:

Дописати коментар