Ну що ж, от і прийшла пора нового "Silent Hill", першого із пачки анонсованих, після довгої перерви.
"Silent Hill: Ascension" являє собою інтерактивний серіал, причому про це було заявлено ще в анонсі, і тому я абсолютно не розумію кіпіш із приводу того, що "там не можна керувати"...
Але, все ж таки, що це таке? Це CG серіал, що транслюється щоденно, частинками епізодів по 5-8 хвилин на день (один епізод 30-50 хв). Потім, протягом доби відбувається голосування серед глядачів (як має вчинити той чи інший персонаж в певній ситуації), від результатів якого залежить подальший розвиток сюжету.
Як на мене, то звучить доволі непогано. Тобто події розвиватимуться не завжди як хочеш саме ти, але свою частинку впливу має кожен.
Ну і з приводу питання: "а чи це можна вважати грою", скажу що є візуальні новели (які я точно вважаю іграми), в яких взагалі немає вибору дій, тож однозначно - так.
Що до сюжету, нам паралельно подають дві окремі історії.
Одна відбувається в США, в штаті Пенсільванія. Розповідається про місцевий культ. Одна з головних героїнь - Рейчіл, проводить обряд приєднання нового учасника - дівчини на ім'я Джой, яку вбиває монстр, що раптово з'являється нізвідки. Коли Рейчіл приходить до тями, інші члени культу розказують їй, що тіло Джой вже забрала поліція, а її смерть пов'язана із аневризмом. Після того як Рейчіл розповіла про те що сталося і що вона бачила, голова культу - Ксав'єр, приходить до висновку, що Рейчіл - обрана, і має провести всіх крізь темряву до світла... звичайна культистська хрінь... Як написано в священних писаннях цього культу: "хоча інші бачили монстрів, я бачив порятунок", що до речі є чи не єдиним посиланням до оригінальної серії. Рейчіл, все частіше починає бачити монстрів, а її чоловік - Ерік (якого вона також затягла до культу, але нічого йому не розповідає, бо він тільки нещодавно приєднався) дружить із братом Джой - Тобі, який люто ненавидить цей культ.
Це я переповів приблизно третину першого епізоду. І так, звучить посередньо, навіть слабенько. Проте, на цьому етапі мені ще було цікаво. Справа в тому, що в персонажів обох історій є таємні бекграунди. Наприклад, Тобі - раніше працюючи на заводі, зробив (або не зробив) щось таке, через що загинуло багато людей, тож він наразі ще й місцевий п'яничка. А що до сімейства Йохансонів, то таке враження, що їх чомусь ненавидить пів Норвегії.
Вищезгадане голосування, відбувається вибором однієї із двох, або трьох подій. Вкінці голосування варіант із найбільшою кількістю набраних очок перемагає і стає каноном цієї історії. Як приклад, були такі голосування: "Як Тобі відреагує на смерть своєї сестри?" (вимагатиме відповіді / шукатиме докази провини культу / вчинить напад на культ), або "Що Астрід зробить зі знайденим шприцом?" (віддасть поліції / покладе туди де знайшла / знищить)...
Результати головування визначаються не стандартним методом "одна людина (акаунт) - один голос", а саме кількістю набраних очок, тобто будь яка людина може віддати за свій варіант подальшого розвитку подій будь-яку кількість очок (звісно, не більше ніж має їх в даний момент).
Ці очки заробляються виконанням щоденних, та щотижневих завдань (на кшталт: залогінитися сьогодні в гру, проголосувати, подивитися останній епізод...). Ще очки можна отримати граючи в міні-ігри, які змінюються щоденно: варіації п'ятнашок, підбір комбінацій, побудова графа за вершинами, ритм гра під композиції Акіри Ямаоки, три в ряд, рибалка, пошук предметів... Причому деякі із міні ігор не тільки дають можливість заробити очки, але й піднімають психологічний стан певних персонажів, що згодом підвищує їх шанс на виживання (не знаю як це працює).
Також після кожного показу нової частинки епізоду (в 04:00 по Києву), запускається онлайн QTE-гра, що доступна тільки в цей час. За її результатами гравці також отримують очки, а персонажі отримують вплив на психологічний стан, залежно від результатів гравців.
Ну і ще, звісно, очки можна купити за реальні гроші... та я цей варіант не розглядав.
Крім, власне, голосування, очки можна витратити на покупку так званих білетів, які дають можливість твоєму аватару стати ігровим персонажем, роль якого може коливатися від ролі заднього плану (труп в морзі), до персонажа якого навіть включено в чергове голосування розвитку подій. Зовнішній вигляд аватара, кастомізується користувачем: стать, колір шкіри, зачіски та волосся на обличчі, верхній та нижній одяг... Можливості кастомізації збільшуються шляхом отримання подарунків, які видаються за витрачання кожних 1500 очок, але там також можуть бути і стікери для ігрового чату.
Тепер, що до реалізації. Можливо ви вже і так помітили, але в "Silent Hill: Ascension" занадто багато персонажів, тож на першому плані тут стосунки між людьми, а ось той "потойбічний світ" відходить на другий план. Ну і загалом, історія починає кумарити, бо топчеться на одному місці.
Монстрів багато, та вони мені чомусь більше асоціювалися із "The Evil Within". А персонажі постійно стрибають між реальним, туманним, та альтернативним світами, ще й перехід між ними показано, наче хтось оком кліпнув.
Плюс до цього, майже все, що нам показують відбувається в темряві. Я розумію, що це намагання приховати певні графічні недоліки... але, як же це задовбує!
Ну і зізнатися, результат голосування, частіше - одна нецікава сценка, яка ніяк не впливає на подальші події...
З іншого боку, якщо переглядати епізоди залпом, а не частинками (як вони подаються), то сприймається трохи краще.
Ну і як не крути, а в мене з'явилися персонажі яким я симпатизую (Ерік, Тобі, Карл, Астрід) і ті до яких моє ставлення негативне (Рейчіл, Метте - тітка Астрід).
Що до "повісточнок", є один чорношкірий (але він вписується), а геїв і трансів мною помічено не було. Але що цікаво, вищезгадані аватари у вигляді бородатих жінок, таки були присутні, та це не провина розробників. Тож варто ще раз замислитися, що може це індустрія нам не пропихує подібні теми, а просто реагує на попит?!
Наразі, якраз зимове міжсезоння, закінчено 7-й епізод, а продовження
буде на початку 2024-го року. Тож хто бажає долучитися, гра безкоштовно
доступна на Android, iOS, та через браузер ("Firefox" щось поганенько
підтримує, а от через "Edge" - нормально): https://ascension.com
Нам якраз показали перший безпосередній перетин двох історій.
Мої враження від "Silent Hill: Ascension", враховуючи що я нічого особливого від неї не очікував, мабуть все-таки - розчарування. І насправді в мене є сумніви, що я продовжу в неї грати, хоча шанси й дещо зросли, після того як я переглянув всі епізоди залпом.
Поки що це гірша гра серії, із тих в які я грав, і єдина про яку я можу сказати "не сподобалась".
______________________________
28.01.2025
Вирішив оновити цей коментар.
Отож, я все-таки ще трохи пограв в цю гру в 2024-му році, але потім закинув, після закінчення 10-го епізоду. І от зовсім недавно знов згадав про неї. Як виявилося, вона вже закінчена (всього 21 епізод) і доступна лише для перегляду у вигляді серіалу. Я таки подивився його із самого початку, тож тепер готовий підвести остаточні підсумки сюжету.
Знаєте, поки дивився, я навіть не здивувався, що епізоди які були після 10-го виявилися значно цікавішими за попередні, дещо напруженими і навіть трохи страшними... Але не хвилюйтеся, це протривало 3-и (максимум 4-и) епізоди. Після чого режисери вирішили зібрати повний комплект: безглузда біготня, тупі й нелогічні вчинки персонажів (навіть без впливу гравців), затягування сюжету, клішейні "оце так повороти", віддаляння від будь-якого концепту серії "Silent Hill", погіршення в якості CG анімації...
Окремо виділю додавання абсолютно недоречної ЛГБТ-ятини, та зауважу що це був вибір саме спільноти, яка на наступному голосуванні розвитку цієї теми передумала і проголосувала проти. Тож зрештою вийшло дуже тупо.
Але додам і трішки позитивчику. Коли вже всі персонажі почали вести себе неадекватно, з'явилася ЄДИНА абсолютно нормальна людина у всій грі - Нора. Чорношкіра жінка, що приїхала в містечко де "розвивається" сюжет Рейчіл, Еріка та Культу, бо отримала листа від свого брата який загинув в цьому місті під час інциденту на фабриці.
Закінчення вийшло... типу помірного хеппі-енда із натяком на "нєвсьотакоднозначно"... але мені на той момент було вже близько до "пофігу".
А от після закінчення історії (десь в травні 2024-го), було викладено ще й уривки в стилі "Що якби?", де демонструється як відбувалися б події, якби гравці голосували інакше. Я вважаю це гарним вчинком, проте вийшло, що нам продемонстрували, те що хоч якийсь серйозний вплив мали результати, мабуть, менше 10% голосувань...
Ну що ж, в цілому "Silent Hill: Ascension" виявилася навіть гіршою ніж я її залишив після 10-го епізоду. Чи могла б вона бути кращою? Так, однозначно. І метод впливу гравців на сюжет можна було б краще реалізувати, і сюжет (це вже точно) можна було зробити ЗНАЧНО краще. Тим паче, що після "розкриття всіх карт" видно, що головні персонажі мають такі події в минулому, які просто чудово підходять в якості квитків в туманне містечко, в якому розкриваються найпотаємніші гріхи...
Немає коментарів:
Дописати коментар