24 березня 2024

Ghost Squad (Wii)


 Ця гра є рейковим тиром (жанр, що якнайкраще підходить Nintendo Wii), яка була портована з аркадних автоматів. Граємо ми членами загону спецпризначенців, що протидіють найманцям та терористам.
Нам пропонують лише 3 місії (я не жартую):

  1. Резиденція президента: терористи захопили високопосадовців та тримають їх у заручниках. В якості боса - гелікоптер, який треба збивати рекетами із системою захоплення цілі.
  2. Борт номер один: терористи захопили президента на його літаку. Бос - головний терорист із гранатою, треба одним пострілом поцілити йому в баняк.
  3. Джунглі: найманці викрали головного керівника компані, що розробляє зброю. В фіналі - сильно-броньований найманець із гранатометом, треба спочатку зламати його щит, а потім добити, використовуючи кулемет із підствольником.

"Мало!" - скажете ви, і я погоджусь, але є кілька "але"...

  "Ghost Squad", не зважаючи на те, що це рейковий тир (екран рухається самостійно, ми - тільки стріляємо), пропонує нам також систему розгалуженого проходження місій. Тобто місія - та сама, але проходити її можна різними шляхами. Найпростіший приклад, діставшись певного моменту в місії, нам пропонують: в які двері піти далі (ліві, праві чи по центру). За цими дверима нас чекають абсолютно різні події, а часом і різні механіки. Проте всі ці шляхи, як би вони не розходилися, зрештою приходять до певних обов'язкових подій, наприклад - бої проти босів.
Що до "різні механіки", про які я згадав вище, то тут присутні додаткові активності, як от розмінування бомби, деактивація мін, прикривання інших членів загону, знерухомлення заручників, ближній бій... але зрештою вони всі зводяться до QTE, або до додаткових умов все в тому ж тирі (має вижити певна кількість цілей).

 В рамках одного ігрового забігу ми повинні пройти всі 3-и місії в довільному порядку, після чого нам показують фінальні титри й підраховують результати (очки) цього забігу, на основі яких наш оперативник піднімає звання, отримує нові костюми та зброю.
Стандартною зброєю тут є легкий автомат, щось типу MP5, за допомогою якого можна вести вогонь одиночними пострілами та чергами, автоматичний вогонь доступний лише інколи, в якості бонуса. По мірі перепроходження тих трьох місій і по підвищенню нашого рівня, ми отримуємо нову зброю, яку можемо обрати перед стартом нового забігу (між місіями змінювати не можна). Причому, серед нової зброї є як кращі за стандартний автомат, так і гірші. Серед них трапляються інші автомати, пістолети, дробовики, снайперські гвинтівки і навіть арбалет. Та й різняться вони не тільки силою ураження, як приклад: є кулемет який не треба перезаряджати, але він може перегрітися.

 "Ghost Squad" більш орієнтований на кооператив для двох. Власне, навіть в заставках показують двох оперативників - коришів, із прикольним святкуванням вдалого завершення місій.
Також важливо, що тут неможливо програти. Не дивлячись на те, що в гравців є окремі шкали життів і по їх закінченню з'являється екран смерті, гра дає нам нескінченні контінью, із продовженнями прямо з місця смерті. Та й якихось штрафів за смерть я не помітив, може хіба що очок менше нараховують... Навіть при поразці в боях із босами (які завжди відбуваються із обмеженням в часі), через що відповідна місія підписується як "відмінена", нам все одно показують фінальні титри і нараховують очки.

 Власне, отак із двоюрідним братом, ми спробували декілька забігів, перемігши кожного боса як мінімум раз, та й далі ніякого профіту чи інтересу не бачили. Потім я вирішив зробити фінальний забіг, щоб в його рамках перемогти ВСІХ босів, і тут я помітив дещо, що змусило мене перепроходити ці три місії ще БАГАТО разів. Спочатку відклав гру, очікуючи брата, та враховуючи певні обставити, вирішив продовжити соло.
Справа в тому, що оця розгалуженість шляхів проходження виявилася доступною не в повній мірі на старті. Тут таке, що оці три місії мають ще й рівень. На початку, вони всі першого рівня, та після перемоги над босом певної місії, для неї відкривається наступний. Всього по 16-ть рівнів на кожну місію. Із кожним наступним рівнем, ця місія стає складнішою, має більше ворогів, які швидше та потужніше по тобі стріляють. Але головніше, що додаються НОВІ ШЛЯХИ в проходженні місії. Приклад: ще до вибору вищезгаданих трьох дверей, в нас з'являється пропозиція атакувати знадвору, і якщо ми це оберемо, то будемо рухатися вздовж зовнішньої стіни будинку, зазираючи в вікна до кімнат, що знаходяться саме за тими трьома дверима. Тобто так, можна піти і старими (доступними раніше) шляхами, але мені чомусь дуже захотілося відкрити їх усі і успішно пройти хоча б по одному разу. На щастя, нам показують мапу де відмічено якими шляхами ми вже проходили.

 Одразу цього не помічав, але виявилося, що вороги-стрільці, коли з'являються на екрані і навіть коли відкривають вогонь, просто не влучають по тобі (і не завдають шкоди), рівно до тих пір, поки гра не підсвітить саме цього ворога мішенню, тоді наступний його постріл буде вже влучанням.
Якщо порівнювати, то "Ghost Squad" середньої швидкості: повільніша за "The House of the Dead 2 & 3: Return" та швидша за "Resident Evil: The Umbrella Chronicles". Прицілювання працює ідеально, без затримок. Для перезарядки достатньо вивести приціл за межі екрана.
В опціях є можливість ввімкнути або вимкнути відображення прицілу на екрані. І тут є дилема: з одного боку, без прицілу грати правильніше і цікавіше (тут навіть є певні бонуси, що тимчасово додають відображення прицілу посеред місії, а також це властивість певних одиниць зброї), але з іншого боку - гра надто швидка, щоб отак зі старту влучати куди треба без прицілу. Тобто я рекомендував би починати гру ввімкнувши цю опцію, та згодом все ж її вимкнути.
Також тут є режим Вечірки, це все ті ж самі три місії, але із можливістю одночасної гри ВЧОТИРЬОХ. На жаль, перевірити його в мене не було можливості, але в теорії має бути доволі весело. Питання лише: де знайти таких самих задротів, що будуть по колу перепроходити ті три місії.

 Власне, закінчив гру пройшовши 16-й рівень для кожної місії (100%), ще раніше в мене вже були повністю відкриті і успішно пройдені всі шляхи для кожної місії (по 100%), досягши 59-го рівня (Генерал-Лейтенант), відкривши 18-ть одиниць зброї (не всі) та 12-ть костюмів (не всі)...
Ах так, те що я закінчував цю гру під час подій в "Крокус-Сіті" на болотах - то збіг.

 Якщо чесно, "Ghost Squad" була мені справді цікавою, тільки посередині того часу який я на неї витратив: після того як почав відкривати нові шляхи проходження місій, і поки вона мене не запарила, що зайняло не так вже й багато часу. Все-таки навіть отримавши новий шматочок гри, все одно тобі доводиться проходити вже знайому більшу частину місії, плюс ще дві знайомі місії, які можуть бути взагалі без нового контенту в конкретному забігу...

Немає коментарів:

Дописати коментар