Свого часу свідомо пропустив цю гру і взявся за "ArmA III", але от зараз вирішив повернутися до неї, поки відпочиваю від серії... Ні, я не обмовився. Справа в тому, що дана гра НАДТО інша у порівнянні із іншими представниками серії, до того ж вона розроблялася першочергово для смартфонів.
Ну і оцінки гри говорять самі за себе. Хоча, може це через невігластво гравців, в стилі: "воно не таке як було раніше, ми не хочемо змін, бу-бу-бу..."? Давайте перевіримо.
"ArmA: Tactics", вперше в серії, пропонує нам покрокову тактичну стратегію. Під керування нам дають загін американської піхоти із чотирьох солдатів, достатньо персоніфікованих завдяки короткій біографії. Наприклад, один із них - Ян, нещодавно приєднався до загону, в якості поповнення, через бойову втрату одного з бійців на минулому завданні.
Присутні дві тренувальні місії та дві кампанії (по п'ять місій в кожній). Перша кампанія відбувається в Африці і фокусується на ліквідації впливового терориста, друга - схоже що відбувається десь на близькому сході і відображає події довкола захопленої терористами дамби.
Крім того, локації пройдених місій стають доступними для перегравання в "вільній грі", для виконання чотирьох типів завдань.
Що до геймплею. Пересуваються персонажі не по клітинках, а із використанням пунктів дії (як в "Divinity: Original Sin"). Проте незалежно від того, зробиш ти пів кроку або подолаєш максимальну дистанцію доступну для одного пункту дії, це все одно повністю зніме один пункт. Власне, на початку кожної нової черги гравця, всім бійцям доступно тільки два пункти. Крім пересування, один пункт можна витратити на: постріл, перезарядження зброї, використання аптечки, жбурляння гранати, встановлення міни, монтування та зняття глушника... Але прицільний постріл коштує два пункти дії, а підрив міни детонатором (чомусь) не коштує взагалі нічого.
Важливим моментом є те, що якщо залишити в бійця невикористаний пункт дії, і почати хід ворогів, то він буде автоматично атакувати нових противників які з'являються в його полі зору, прямо під час ворожої черги.
В грі присутні всього чотири зразки зброї: автомат, кулемет, дробовик та снайперська гвинтівка. Різниця між ними, на мій погляд, очевидна. Лише уточню, що дистанція ефективного пострілу із дробовика - значно більша ніч можна подумати. Ах так, ще тут можна ножем різати противників, бажано підкравшись до них з заду.
Як не дивно, але в "ArmA: Tactics" присутні магазин та прокачка (причому окремо для кожного бійця). В магазині купляємо одиниці зброї (бо на старті нам доступні тільки три автомати і один кулемет) і апгрейди до них, а також аптечки, гранати, міни...
По характеристикам бійців: не дивлячись на те що їх кількість доволі пристойна як для такої гри, я качав лише володіння конкретним типом зброї для кожного бійця та дистанцію пересування для всіх.
Не дивлячись на певну схожість, включно із підсвіткою - куди дивляться вороги, ця гра абсолютно НЕ "Commandos: Behind Enemy Lines". Так, тут намагалися зробити щось подібне, особливо в другій кампанії, але вийшло просто жахливо. Це важко пояснити... типу як у ворогів присутня абсолютно незрозуміла (неадекватна) система, за якою вони помічають, або не помічають, солдатів гравця.
Нерідко гра зависає під час ходу ворогів. Таке враження, що комп'ютер не може вирішити як походити. Але в такому випадку можна сміливо тиснути Alt+F4, і перезапустивши гру - тиснути "Продовжити", бо ігровий процес зберігається на початку кожної черги гравця.
Ну і присутня також немала жменя глюків, як от відсутність ворога-цілі на локації, або якось було по моїм солдатам в будинку стріляв противних який знаходився на даху цього будинку... Плюс візуальні артефакти на кнопках в меню, огидно реалізований "туман війни",... і купа чого іншого.
Ну і не знаю чи ви помітили, але тут не військові дії, а спеціальні операції. Причому, навіть не проти партизан, а виключно проти терористів. До того ж, тут це подається в стилі: "Обожнюю запах напалму з ранку". Обидва ці моменти абсолютно не вписуються в філософію серії.
Якщо раптом, хтось буде в цю гру грати, то така порада: забийте на стелс, займіть позицію в обороні і тригерніть атаку на себе пострілом по якомусь із ворогів, так їх буде легше перебити. А в тих ситуаціях, де треба все-таки просуватися по нерозвіданій території, краще не спішити, і роботи пересування лише на один пункт дії кожним бійцем, залишаючи другий пункт на контратаку під час ходу противника.
Ах так, якщо треба підкачатися, чи підзаробити бабла: просто створюйте в режимі "вільної гри" першу африканську локацію із місією втримати оборону. Вона дуже легка і коротка.
Цікавий момент: я хотів почати цю гру на SteamDeck, але керування геймпадом тут просто жахливе, тому все-таки перемкнувся на комп. Мабуть можна було б грати використовуючи сенсорний дисплей, як на смартфоні, але я не хотів його залапувати. Тож варто відмітини, що це перша гра в яку я НЕ ЗМІГ грати на SteamDeck.
"ArmA: Tactics" цілком заслуговує своїх оцінок. Вона нездатна зацікавити ні фанатів серії, ні любителів жанру покрокових стратегій чи РПГ. Так, в ній є деякі цікаві моменти та ідеї, але щоб їх реалізувати треба було робити повноцінну гру, маю на увазі - на повноцінну ігрову платформу, а не на "мобількі".
Немає коментарів:
Дописати коментар