02 листопада 2024

ArmA III: Contact


 Ну от і повернувся я до "ArmA III", а точніше до його останнього DLC, такого незвичного та багатообіцяючого...
Насправді це не вперше в серії нам пропонують фантастичне доповнення. Свого часу для "ArmA II: Operation Arrowhead" було створено любительську модифікацію "DayZ", яка перетворювала гру на виживач в зомбі-апокаліпсисі. Її розробника "Bohemia Interactive" потім найняли до себе, для продовження роботи на цієї модифікацією. Ну і згодом вона виросла в незалежну гру, навіть назви не змінивши.

 Але повернемося до "ArmA III: Contact". Події відбуваються після всього, що було в основній грі і всіх інших її доповненнях. Роісья заявила про початок процесу по вступу до CSAT, і тут же бульбарусь затявкала про бажання вступити до цього альянсу (хто б сумнівався). Західні союзники звісно напряглися, тому було вирішено провести військові навчання на території Лівонії: НАТО (США та британці) + ЗСЛ (Збройні Сили Лівонії).
Лівонія - вигадана країна (в контексті гри), що розташована між Польщею та Литвою, а Сувальський коридор (з'єднує калінінградську область русні із бульбашами) проходить прямо по її території. Місцеве населення - польськомовне.

 Під час навчань трапляється інцидент, в результаті якого гинуть один американець і біля 10-ти лівонців. Влада Лівонії скасовує навчання, і вимагає виводу військових НАТО з її території. Проте, до того як війська були виведені, в повітряному просторі Лівонії з'являється позаземний літальний апарат, і майже вся електроніка - вимикається (як після ЕМВ). ЗСЛ атакують прибульця, він відповідає симетрично. Загін американців, до якого ми входимо, намагається зупинити ЗСЛ, через що нас ідентифікують як перебіжчиків.
Далі ми намагатимемося зв'язатися зі штабом НАТО, та зібрати якомога більше зразків та інформації по прибульцям, діючи в партизанській матері під носом у ЗСЛ.

 Можливо я трохи збито переповів, але справа в тому, що вищесказане - це 3-и місії із 5-и. Тож я намагався дійти до основного чіпляючи лише поверхнево те що відбувається в місіях.
Далі ж нам запропонують відкриту місцевість для розвідки і збору інформації. В стилі: от основне завдання, шуруй куди хочеш, а ми тобі будемо додаткові завдання поступово підкидати.

 Два найголовніші нововведення це портативний РЕБ пристрій (за допомогою якого можна глушити, перехоплювати й передавати радіосигнали) та дослідницький робот ED-1 (який можна використовувати для сканування та збору зразків). РЕБ пристрій - взагалі наша основна "зброя". За його допомогою можна визначити розташування загонів ЗСЛ, змусити їх змінити позицію (імітуючи команди зі штабу), подавити та зламати безпілотники, та контактувати із прибульцями. А ED-1 можна скласти і переносити як рюкзак. Причому важить він, чомусь, небагато.
Ще одна особливість, що переважна більшість подій відбуваються вночі. Та ПНБ після вторгнення перестали працювати, тому тут повністю перепрацювали освітлення, і як результат - вночі дуже добре видно без будь-яких приладів. "Ніч яка місячна, зоряна, ясная. Видно, хоч голки збирай...", кхм... До речі, GPS прилади - також накрилися, тож на місцевості доводиться орієнтуватися тільки по паперовій мапі.

 Чесно кажучи, мені абсолютно не хотілося стріляти по поляко-прибалтам, тож і грав я в пацифістському режимі (не рахуючи вбивств мародерів, які нападають як на нас, так і на ЗСЛ). Проте в останній місії таки довелося постріляти по чувачкам, які реагують на вторгнення на свою територію. З одного боку - так, їх реакція не надто адекватна, з іншого боку - вони щойно посралися із НАТО, роіся як завжди підтягує свої війська до кордону, а тут з'являється невідомий летючий об'єкт, і вирубає нахрін електроніку та зв'язок із головним штабом... звісно в когось нерви могли і не витримати, а далі понеслося... ланцюгова реакція.

 І знаєте, так я грав в "ArmA III: Contact", і був прям в захваті. Тобто, звісно, я не очікував тут "HALO" чи "Dead Space", тож "ArmA III: Contact" повністю виправдовувала мої очікування, своєю приземкуватою фантастикою про іншопланетян. Аж раптом, вкінці 3-ї місії з'явились руське... як то кажуть "щось засмерділо"... Якщо змусити себе про них забути, то майже повністю наступну місію ще можна нормально пограти, але потім "брацкийнарот" починає займати десь 80% екранного простору... Ну і звісно саме тут нас ЗМУШУЮТЬ вбивати місцевих поляко-прибалтів... "супер", блять.
Ок, я неодноразово грав в ігри із "хорошими руськими", той же "Operation Flashpoint: Red Hammer" (який мені досі дуже подобається), але тут представлено російський спецназ, а згодом і російську армію, як "чувачки з'явилися, щоб врятувати день". Причому це так огидно показано, як в неліцензійному доповнені "
Operation Flashpoint: Міротворєц" (де все з ніг на голову перевернули, бо русні так вигідніше). От серйозно, ця тема про "хороших руських" в модерн мілітарі шутерах була популярна десь в на початку 10-х років: "Call of Duty: Black Ops" - Рєзнов, "Battlefield 3" - Маяковський... Але ж бляха, це DLC 2019-го року, від ЧЕХІВ... ну як так то?...
Одразу відповім розумникам, які: "Та ладно тобі, чого ти так бомбиш?!". Ось одна із реплік яку мені кинув американець із мого загону: "Скажі своім русскім, что єслі оні собіраются аннексіровать ету страну, сейчас самоє врємя!". Так, мені капець як бомбить, ще питання будуть?!

Очевидно, що із оцінкою цього доповнення я вже остаточно визначився.
Що ще... Ворожий АІ притупили, але це таки дозволило грати в пацифістському режимі (майже). Часто, чомусь не можна брати предмети у вбитих ворогів, іноді навіть їхні рюкзаки не відкриваються. Немає місій де тобі дають когось під командування. Прикольний ефект підсвічування мапи ліхтариком, при перегляді її вночі. Нарешті пофіксили зникання користувацьких міток на мапі при завантаженні гри (тільки для точок, але і на тому спасибі).

 "ArmA III: Contact" - всрата. Категорично НЕ рекомендую. Навіть не дивлячись на справді цікаві механіки, які є ще й унікальними.
Єдине радує, що події цього доповнення не є каноном, офіційно.

Немає коментарів:

Дописати коментар