13 лютого 2025

The Precursors


 Обираючи наступну гру, як рідко буває, підняв голову і побачивши полички, згадав що на них лежать диски із іграми які я досі не пройшов. Як тільки око зачепилося за коробку із даною грою, я однозначно визначився зі своїм вибором.
Для тих хто не знає, ця гра від українських розробників (Deep Shadows), творців серії "Xenus". Вона зараз продається і в Steam, проте від росіянського видавця, тож очевидно, що купляти її я не рекомендую. Собі у виправдання: вона в мене на диску, так - все ще від запорєбрікового видавця, проте я ніяким чином не впливатиму на її рейтинги чи статистику. Додатково, я ще й прибрав відео-файл із заставкою того видавця, що б при кожному запуску очі мені не мозолив.

 "The Precursors" дає нам під керування молодого пілота-найманця, раси Амарнів, що тільки закінчив підготовку і прибуває на планету Голдін, щоб почати свій професійний шлях ставши під командування друга його батька.
Події відбуваються в іншій галактиці, владу в якій розділяють Імперія та Демократичний Союз. І меншою мірою певний вплив мають братерство Вільних Торговців. Амарни зберігають нейтралітет, проте всім очевидно, що рано чи пізно доведеться обрати сторону. Крім людиноподібних рас тут можна зустріти й інших розумних істот, як от птахоподібні або жабоподібні гуманоїди. Також на планетах даної галактики знаходяться невідомі артефакти Предтечій. Хтось їм поклоняється, хтось вивчає, хтось вбачає в них художню цінність, а комусь на них все одно...
Через деякий час гри, відбувається трагічна подія, що стосується всіх Амарнів, і старійшина відправляє головного героя на розслідування її причин, ну і це можна вважати основною сюжетною гілкою.

 Перед нами шутер від першої особи, і якщо не бути знайомим із іграми цієї компанії, то з перших хвилин буде дуже багато претензій до стрільби, але повірте, то так треба. Як і попередні представники, ця гра дещо РПГ, тобто качайтеся й руки будуть рівнішими. Наземний транспорт також на місці (тільки із поглядом від третьої особи). Ну і додали космічний симулятор, правда зовсім аркадний.
Хоча в цей раз нам дали тренувальний рівень, щоб побігати-постріляти прям зі старту, та коли починається справжня гра, ми як і раніше надовго застрягаємо в першому місті, дізнаючись про світ і новини та набираючи квести, все через діалоги.
Також нам дають вже знайому систему стосунків із фракціями, системи ураження та лікування, звикання до препаратів... Я, до речі, лікувався цей раз грушами (дешеві, не важкі, і не викликають звикання), на відміну від "Xenus: Boiling Point", там із тих же причин використовував пиріжки.
Крім трьох вищеперелічених фракцій ми можемо будувати відносини із цивільними, бандитами, птахами гнізда та птахами революції. Рейдери - єдина за замовченням ворожа фракція, по суті - пірати. Флора на представлених тут планетах, крім тренувального рівня, нічого особливого, а от над фауною дуже добре попрацювали: різноманітно, цікаво, є як агресивні так і дружні види.
Зброї правда малувато, враховуючи кількість ворогуючих фракцій. Зате апгрейдів космічного корабля, мабуть, більше ніж треба, особливо дивлячись на їх ціни.
О, а ще тут є рюкзаки із прапором України і багато НОРМАЛЬНИХ відео-заставок (чого не було в попередніх іграх).

 Особисто в мене вийшло тримати в ворогах тільки Імперію (хоча і для них пару місій виконав), всіх інших - принаймні в нейтралітеті. Це надає певну перевагу, особливо в місіях на території цієї фракції.
Планет в галактиці доволі багато, але висадитися ми можемо лише на 6-х, причому три з них мають великі локації, а три - маленькі. До того ж, багато побічних квестів тільки на Голдіні, в усіх інших місцях - вкрай мало. Ах так, є ж ще космічні станції до яких можна стикуватися, і їх як мінімум - одна на систему, але вони невеликі і АБСОЛЮТНО ідентичні. Навіть приналежність станції до певної фракції не надає ані обмежень, ані переваг.  Тобто, що на ворожій, що на дружній станції, можна спокійно ходити і торгувати по тим самим цінам.
Також помітив, що в грі дуже багато транспорту який, власне - гра, не пропонує гравцю. Скажімо, до того як я пішов проти Імперії, лазив в них по базі, побачив ширяючий танк, зламав доступ до нього і вкрав, а потім дуже довго використовував, навіть коли в нього закінчився боєзапас, бо як броньований транспорт - він просто супер, ще й колеса не прострелять (що постійно відбувається із машинами). А знаєте скільки було місій орієнтованих на використання танка? Нуль!!! І я впевнений, що пропустив багато різновидів техніки, тільки тому що сам не проявив ініціативу.

 Ну от ми і підійшли до головного, що стосується "The Precursors". Коротше, граю я такий, граю, начебто і темп вловив, виконую чергову місію, дивлюся прикольну заставку, яка трохи просуває сюжет, нашому герою говорять: "Ти навіть не усвідомлюєш куди вляпався"... і бачу перед собою титри..... кінець!
Тож беручись за цю гру треба розуміти, що це лише перша частина, а другої вже не планується. Причому ось цей обрив історії, навіть не як в "Penumbra: Overture", де закінчена хоча б історія другорядного персонажа - Реда, а от прям відрубано - як в "LEGO. The Hobbit".
Про те що гра саме недороблена, в плані наповнення контентом, свідчить і мала кількість сайд-квестів усюди крім Голдіна. А також можна зустріти "порожнини" в яких явно мало щось бути, як приклад: в себе на кораблі можна запитувати штучний інтелект, чи не надходили якісь завдання, а в відповідь чуєш лише - "Поки ніяких завдань не надходило", протягом всієї гри.
Також загалом по всесвіту розкидано багато перспективних історій, як от згадки про те що на краю галактики є декілька станцій які належать Чужим - високорозвиненій расі з іншої галактики, що поділилися технологіями міжзоряних перельотів, але відмовляється від подальшого контактування. Або присутність біомеханічних істот на одній із планет, які нападають на всіх, незалежно від фракції. Так от, ці зародки історій - просто є, не розвиваються і нікуди не ведуть.

 Із іншого боку, чим я був неймовірно здивований, так це тим що гра 2009-го гоку без проблем встановилася з ДИСКУ (не пам'ятаю коли востаннє користувався своїм DVD-ROM) і навіть стабільно проходила перевірку ліценції диску при кожному запуску, і це все на Windows 10, без будь-яких кряків, патчів чи бубнів!!!
Але так, якщо виходити з гри обираючи пункт меню "Вихід", то гра зависає і не дає можливості навіть до Диспетчера Завдань дістатися, тільки ребут. Хоча я, замість виходу, просто згортав гру, і закривав її як "Закрити вікно" із Панелі Завдань.
Ну і іноді гра вилітає, не часто, можна потерпіти. Крім одного випадку: в одному моменті гра вилітала стабільно, а обійти цей момент було неможливо. Мені допомогло скинути в мінімум всі графічні налаштування в конфіг-файлі (.ini), тоді я пройшов той момент, зберігся і повернув налаштування.
На останок, кумедний нюанс в тему. Після інсталяції, для цієї гри створюється іконка запуску, яка виглядає ідентичною до тієї що була в "Xenus: Boiling Point", із пикою Сола Маєрза.

 Часто чув, що "The Precursors" це - "Xenus" в космосі, проте я не зовсім згоден, вона більш орієнтована на сюжет. І якщо "Xenus" відчувається дещо як серія "Far Cry", то дана гра - якось ближче до "Borderlands".
Гадаю, якби ця вона виходила коли Steam вже став основним магазином PC ігор, в неї було б значно більше шансів. Ну по перше - можна було б обійтися без видавця взагалі, а по друге - кинули би її в "Дочасний доступ" і поступово наповнювали б контентом. А так, що тут скажеш? Гра просто недороблена...

Ну і мій рейтинг великих (серйозних) ігор від "Deep Shadows":
1) Xenus: Boiling Point
2) The Precursors
3) Xenus II: White Gold

 

Баги, які мені трапилися:


Немає коментарів:

Дописати коментар