02 вересня 2022

Serious Sam VR: The First Encounter

 Ще в дитинстві (школа) я пройшов "Serious Sam: The First Encounter", отримавши незабутні враження. Пізніше, вже в інституті, я перепройшов цю гру в кооперативі із однокурсником. Після відкриття для себе Steam, коли працював ще на першому місці роботи, я грав вже в ремастер "Serious Sam HD: The First Encounter". Того ж року, граючи в "Serious Sam HD: The Second Encounter", я виявив що вона включає в себе й той самий ремастер, що я недавно здолав... і я знову його пройшов.
На другій своїй роботі, я придбав собі VR, і тут же розробники Croteam кинули в мене цією грою - "Serious Sam VR: The First Encounter". Що ж, доведеться грати - подумав я, хоча добрався до неї вже на третьому місці роботи. Проходив на середньому рівні складності.

 Ця гра, по суті, є VR версією саме ремастера "Serious Sam HD: The First Encounter", і так як я його вже описував, то зосереджусь саме на VR компоненті.
Що до огляду і відчуття віртуального світу - це комповий VR, тож тут все ідеально, аж до фантомного фізичного відчуття. Пробігаючи крізь кущі, несвідомо примружуєшся, щоб не отримати гіллякою в око, а коли в тебе за інерцією летить тіло вже мертвого ворога - важко втриматись, щоб не спробувати ухилитися.
А от в методах пересування доведеться покопирсатись, бо налаштувань багато. Проте обравши найзручніший варіант, потім залишається лише отримувати задоволення. Я ж для себе обрав плавне пересування, із натиском на тач-сенсор маніпулятора, з рухом в бік відносно маніпулятора (мабуть це буде зрозумілим тільки для тих хто вже налаштовував цю гру під себе).
Стрибки реалізовано цілком нормально, рокет-джамп теж працює. Тож усюди куди можна залізти при використанні клаво-миші, можна залізти і в VR.

 Головною особливістю "Serious Sam VR: The First Encounter", крім власне VR, є використання зброї в двох руках, тобто можна стріляти із будь якої зброї по-македонськи, при чому зброя для кожної руки обирається окремо. Хочеш бензопилу + мініган? Та будь-ласка. До речі, коли обираєш зброю, час не надовго сповільнюється.
Але також варто зазначити, що частіше я ліву руку використовував для пересування, а відстрілювався лише правою. Проте й не один раз, знаходячись в статичному положенні, відстрілював вороженьків із двох рук.

 Для того щоб зробити це проходження відмінним від інших, я вирішив знайти всі секрети, використовуючи мануал, тому проходив дуже повільно. І... дарма я це затіяв. Свого я таки досяг, але дещо знехтував враженнями. Все таки це гра про "до біса укриття - мочи козлів!", про відстріл велетенських хвиль різноманітних ворогів, і про м'ясне м'ясисте м'ясо.

 Єдиний недолік який я можу вигадати, це відсутність великодки після фінальних титрів, із чудиками-розробниками, які кидаються в наздогін за Семом в оригіналі та HD ремастері.

 Знаєте, часто буває, типу "от би хотілося більшого занурення в гру, щоб відчути себе в середині"... "Serious Sam VR: The First Encounter" - є САМЕ ЦИМ. Це ніякий не VR атракціон. Це 100% гра, яку ми вже багато разів проходили. І це ТА САМА можливість опинитися всередині гри.
Якщо у вас є VR, то ця гра - ОБОВ'ЯЗКОВА для проходження. А я ще не раз віддам грошенята хорватським хлопакам із Croteam, якщо вони будуть продовжувати в тому ж дусі.

 І на останок трішки філософії. У українців є "S.T.A.L.K.E.R.", у поляків є "Відьмак", у чехів є "ArmA" (раніше "FlashPoint"), а у хорватів є "Серйозний Сем". Тобто, так, це скарб хорватської нації, тож ставлення до розробки, як і кінцева якість - відповідні.


Обраний GMV:

Немає коментарів:

Дописати коментар