26 грудня 2022

ArmA II: Operation Arrowhead


 Ця гра є незалежним доповнення "ArmA II". А розробники вже довели що вміють вчитися на помилках та, принаймні, виправлятися, тож я мав певні позитивні очікування.
Також тут є три DLC (завантажувальний контент), але про все по порядку.

 Події "ArmA II: Operation Arrowhead" розгортаються через кілька років після "інциденту" в Чорнорусії, що його було описано в "ArmA II". І знову на мапі з'являється нова гаряча точка. Цього разу Такистан.
Як не рідко буває у "...стан" країнах, до влади там приходить військовий - Азіз, пред'являє претензії, що до несправедливості визначених кордонів його країни, і зрештою починає військове вторгнення до сусідньої держави (цього разу жертвою стає Карзегстан, на території якого розроблено чимало нафтових родовищ).
На знищення агресорського режиму посилаються війська США. Перша спроба ліквідації Азіза провалюється, тож починається повномасштабна військова операція.

 Ну і тут в нас ситуація подібна до тої, що була в першій "ArmA: Armed Assault": є війська НАТО, що добре навчані, мають передове та надсучасне озброєння, а протистоять їм обдерті та дезінформовані бійці масової та погано навчаної армії, на озброєнні якої зразки часів Холодної та Другої Світової війн... Тобто тут і справді трапляються "сутички", буквально, Т-34 проти сучасної модифікації М1 Абрамс. В результаті, кожна місія це впевнений крок до капітуляції армії Такистану, і ніяких "гойдалок".

 Грати ми будемо різними бійцями із різних родів військ, проте ім'я жодного із них я не запам'ятав, тож для мене це просто юніти. Та й сюжетом тут майже не пахне. Єдине що, це об'єднання декількох місій історією про цивільних пасажирів підбитого літака, що були захоплені такистанцями.
В грі є декілька закінчень проте вони мало чим відрізняються, та й в усіх них Такистан - сторона, що програла війну.

 Також тут є нові тренувальні місії (значно якісніші ніж в попередній грі), ну і набір однокористувацьких місій, які також дуже непогані. Також вони легші за місії із кампанії, тож я рекомендую почати саме з них. А ще мені навіть дивно чому, їх не додали до кампанії, в якій і так сюжету майже не було.
Цікаво, що з'явилися такі собі "демонстративні" місії. В них немає жодних завдань, просто гравець з'являється посеред впорядковано розставленої порожньої техніки однієї із сторін конфлікту, і має можливість в досхочу її випробувати. А цікаво, це саме тому, що я робив такі "місії" в редакторі, ще для першого "Operation Flashpoint: Cold War Crisis".

 Власне, на відміну від східноєвропейської Чорнорусії, Такистан виглядає середньоазійською країною. Тобто ландшафт - здебільшого гори та пустелі. І це насправді полегшило навантаження на комп'ютер, а також значно зменшило проблему пов'язану зі стрільбою лежачи в високій траві. Ну і в принципі, пустеля більш придатна до боїв із використання важкої броньованої техніки ніж лісова місцевість.
Також тут виправили проблеми із освітленням в нічний час. Проте тепер, навіть при використанні приладу нічного бачення, якщо вночі подивитися в оптичний приціл БЕЗ вбудованого ПНБ, то там можна буде побачити лише темряву...
До речі, добре що розробники роздуплилися і не стали робити місій (ні в кампанії,  ні одиночні) із побудовою баз та купівлею юнітів. Та й місій із використанням режиму керування армією вкрай мало, тож вони не дратують.
В цілому ж це доповнення набагато легше (грав на рівні "Ветеран") за оригінальну гру, але і грати в нього набагато приємніше, бо тут і справді попрацювали над ПОБУДОВОЮ місій, а не на тяп-ляп, як до цього. Та й дуже адекватно розставлені автосейви роблять гру ще приємнішою.

 Основними нововведеннями "ArmA II: Operation Arrowhead" є тепловізори та безпілотники гелікоптерного типу. Із тепловізором, гадаю, усе ясно - надкорисна річ, що показує живу силу та працюючу (нагріту) техніку крізь камуфлюючі засоби та димові завіси.
А от про нові безпілотники варто розповісти окремо. В оригінальній "ArmA II" вже були безпілотники типу літаків, які літали над обраною територією та допомагали виявляти ворожу активність (і це все), проте безпілотні апарати про яких йдеться зараз - виглядають як невеликі гелікоптери. Причому повністю вони розкриваються саме під час роботи в парі із основним бойовим гелікоптером. Тактика наступна: наприклад на AH-64 Апач підлітаємо до зони дії ворожої ППО, але не залітаємо до неї, та набираємо велику висоту; далі перемикаємось на безпілотник і направляємо його в зону ППО на над малій висоті, знаходимо ворожу техніку (в ідеалі саме ППО) та відмічаємо її лазерним ціле-вказівником; а потім просто запускаємо керовану ракету із нашого AH-64 Апач прямо по відміченій цілі. Таким чином в нас з'явилася можливість знищувати ворожі цілі навіть без прямого візуального контакту.
І ще одне менш значне проте корисне нововведення, це можливість налаштування дальності в деяких прицілах. Тобто ми самі вказуємо дальність до цілі, і якщо це зроблено правильно, то перехрестя буде вказувати саме в місце влучання кулі або снаряду, навіть із в рахуванням балістики.

 При бажанні, можна знову помітити деяке вангування авторів гри, що до реальних подій майбутнього. Такистан - дуже схоже на Таджикистан, а Карзегстан - трохи менше, проте достатньо, схоже на Киргизстан. Нагадаю, що ця гра 2010-го року, а ще нагадаю такий собі "Конфлікт між Киргизстаном та Таджикистаном" 14-19 вересня 2022, що нам (українцям) більше запам'ятався як "одна країна-представник ОДКБ напала на іншого члена ОДКБ"...

 Ще варто відзначити дуже хорошу інтеграцію із "ArmA II": якщо встановити обидві ці гри, то запустивши саме "ArmA II: Operation Arrowhead", можна спокійно грати в контент "ArmA II" який буде автоматично інтегровано, і що в карай важливо - навіть сейви підтягуються.

 Як було сказано раніше, для цієї гри є три DLC, тож детальніше про них, в порядку, в якому я їх проходив.

ArmA II: Army of the Czech Republic 

 DLC яке додає в гру чеську армію із декількома власними одиницями техніки, та кампанію, що за тривалістю не поступається кампанії із "ArmA II: Operation Arrowhead".
На жаль це DLC не має перекладу, тож необхідне знання англійської.

 Кампанія поділена на два відрізки: підтримання миру в Бистриці та участь в операції на території Такистана.
Бистриця це лісова локація, на якій події відбуваються після громадянської війни, де здебільшого нам належить захоплювати або ліквідовувати військових злочинців. Тут є дуже інноваційна місія де ми переслідуємо нашу ціль за допомогою собаки, а також абсолютно мирна місія із евакуацією цивільних після паводку в напівзатопленому місті (буквально плаваємо в надувному човні між будинків).
В Такистані місії більш звичайні, проте якісні, і все-таки я виділю місію, де ми граємо пілотом літака, а після того як нас підбили, нам треба протриматися на ворожій території до прибуття евакуаційного транспорту... так це трохи нагадує місію із оригінального "Operation Flashpoint: Cold War Crisis", за Сема Ніколса.

 Але й не без недоліків. Принаймні я натрапив на геть поламану ескорт-місію: захоплений мною злочинець просто не йшов за мною до точки призначення... Добре хоч це необов'язкова місія, тож як казав Яценюк: "куля в лоб, то куля в лоб". Хоча мені все-таки вдалося вдало її завершити, перехопивши транспорт із цим злочинцем прямо на точці евакуації, тож і йти нікуди не треба було.

ArmA II: British Armed Forces

 DLC що додає британські збройні сили зі своєю технікою (окремо відмічу крутезні броньовики Jackal 2, до речі, які Британія анонсувала передати Україні ще в квітні), плюс коротенька кампанія та нормально так одиночних місій.

 Події кампанії відбуваються після "ArmA II: Operation Arrowhead". Такистан - програв, Азіз - мертвий. Проте в країні масово активізується партизанський рух, який утворився із залишків армії Азіза. Отож, британський контингент направлено до Такистану для підтримки порядку.
Граємо ми лише одним персонажем (також не запам'ятав) - командиром підрозділу. І в першій місії, ще під час транспортування до місця дислокації, гелікоптер із нашим підрозділом збивають над ворожою територією... американці... Це насправді цікаво, хоча б тому, що це перший в серії френдлі фаєр ("blue on blue", або "вогонь по своїм") по сюжету.
Місій в кампанії справді не багато, проте вони самі по собі доволі тривалі, ще й більшість завдань з'являються під час виконання місії.
"Сюжет" тут також майже відсутній, проте я вже й звик, тож єдине зауваження - це дуже невдала спроба вставити філософські міркування нашого персонажа... геть якось кисло та нецікаво.
А ще тут представлена ЄДИНА у всій грі (разом із DLC) місія із можливістю будування оборонних споруд.

 Одиночних місій багато, і майже всі вони цікаві та легші за місії з кампанії.
Зате серед них присутня ще й місія "Викради документи із автівки"... Ностальгія по оригінальному "Operation Flashpoint: Cold War Crisis" аж підскочила. Тільки замість УАЗа на цей раз Волга, та й не обов'язково красти всю машину, достатньо забрати із неї саме документи.

 Із нововведень, надважливим є поява інженера. Цей спеціаліст може лагодити техніку. Не повністю її відновлювати, і не знищені екземпляри, проте в польових умовах, може ледь працюючу техніку із критичними пошкодженнями відновити до стану "можна користуватись".

ArmA II: Private Military Company

 Ех, потенційно дуже круте DLC... потенційно...
Додає ще одного учасника післявоєнних подій в Такистані - приватну військову компанію (ПВК) ION Services. Це французька міжнародна кампанія, яка спеціалізується в першу чергу на наданні озброєного захисту своїм клієнтам. Проте й завжди не проти обговорити розширення контракту.
Справа в чому, війна в Такистані закінчилася, та регіон все ще неспокійний. Офіційні представництва країн не надто зацікавлені в витратах на утримання свого контингенту в неспокійному регіоні без явно вираженого ворога. Тут на сцені і з'являються різні ПВК, бо навіть на згаслому конфлікті є чим поживитися, особливо якщо тебе не стримують міжнародні стосунки та зобов'язання...
Під керування нам дають одного найманця, на прізвисько Поет, доволі персоніфікованого (як для цієї частини), ще й якось пов'язаного із збройними силами Британії з минулого DLC.

 Але всратість цього DLC, нам демонструють прямо відразу, ще перед першою (насправді навіть нульовою) місією кампанії. Якогось хріна, заставки не на рушії, а перед-записані, та ще й в гівняній якості. Та менше з тим, головна проблема, що КОЖНА місія просто ПОЛАМАНА на рівні скриптів (то просто нічого не відбувається, то набої в стрілка твого транспорту закінчуються, то твій загін просто починає нескінченно бігти в одному напрямку...). І ні я не перебільшую, прям ВЗАГАЛІ КОЖНА місія, а їх тут не так щоб й мало. Проблема ще й в тому, що кампанія якраз таки побудована на скриптах, тож тут дуже багато обмежень (що незвично для серії), тож часто навіть не можна сісти в випадковий транспорт, або й вийти із того в який тебе посадили... Ба більше, часто наші напарники тут безсмертні, і навіть інколи дають автохіл головному герою (чи не вперше в серії?).
Починається ця кампанія як "Operation Flashpoint: Resistance", із флешбеку. Звідти ж, мабуть, намагалися передрати систему накопичення зброї... але й тут всралися.
Із позитивного тут відмічу хіба що дуже зручні у використанні зразки зброї та дуже круту за дизайном локацію із гігантським кратером. Ну і місія на цій локації відносно непогана: знищення техніки за допомогою великокаліберної гвинтівки із тепловізором.

 Одиночних місій тут додано небагато, та й техніки - одиниці.
Та все ж варто виділити радянський (насправді російський) безпілотник Ka-137, дуже футуристично виглядає, схоже на пепелац іцелопа з фільму "Кін-дза-дза!" (1986). Я коли вперше його зустрів, ледь не всрався, подумав що інопланетяни прилетіли... Прикол ще й в тому, що він ще й озброєний, але... краще б він був просто розвідником, бо влучність просто неприйнятна, ну тобто реально поцілити в когось НЕМОЖЛИВО!

 І бляха, як же мені шкода, що просто не реалізували НОРМАЛЬНО дійсно цікаві ідеї, які видно в цьому DLC неозброєним оком.

________________________

 Отож підбиваючи підсумки. "ArmA II: Operation Arrowhead" -  нормальна, а місцями і хороша гра. Те саме стосується й DLC "ArmA II: Army of the Czech Republic" та "ArmA II: British Armed Forces", це все я рекомендую. Як мінімум вони дійсно поліпшують "ArmA II" до хорошого стану.
А от від DLC "ArmA II: Private Military Company" треба триматися якнайдалі, це просто недороблена ХАЛТУРА, яка шкодить всій серії.

Наостанок, гадаю настав час скласти ІМХО-шний рейтинг і для цієї серії:
01. Operation Flashpoint: Cold War Crisis
02. Operation Flashpoint: Resistance
03. Operation Flashpoint: Red Hammer
04. ArmA: Queen's Gambit
05. ArmA II: Army of the Czech Republic
06. Operation Flashpoint: Red River
07. ArmA II: Operation Arrowhead
08. ArmA II: British Armed Forces
09. Operation Flashpoint: Dragon Rising
10. ArmA: Armed Assault
11. ArmA II
12. ArmA II: Private Military Company


Відібраний GMV:

Немає коментарів:

Дописати коментар