01 вересня 2023

Sherlock Holmes: The Mystery of The Mummy


 Звичайно, Шерлок Холмс - найвідоміший у світі детектив. І що цікаво, найвідоміша в світі лінійка ігор про Холмса створена саме українською компанією "Frogwares". Хлопаки вже створили 14-ть ігор для різних платформ, включаючи навіть Nintendo DS, і судячи з усього не планують зупинятися.
Я ж звісно купив майже всі ці ігри (не рахуючи консольних ексклюзивів і останньої на даний момент), і от нарешті вирішив познайомитися із ними. Ну і з чого починати, як не із найпершої (яка є взагалі першою грою компанії)?!
Ще, мабуть, варто попередити, що я таки вкрай рідко брався за point-and-klick квести: не рахуючи жменьки всіляких руссо-квестів (типу "ШтЫрлиц"), в пам'яті спливає лише "1953: KGB Unleashed".

 "Sherlock Holmes: The Mystery of The Mummy" - безкоштовна в Steam, проте із дуже низькими оцінками. Причиною цього, першочергово, є те що на сучасних операційних системах в грі не працює миша (просто стрибає на місці). І на жаль, фікс для цього не такий простий, як хотілося б, ще й в якості побічного ефекту змушує грати ТІЛЬКИ в віконному режимі.
Найкращий, як на мене, опис фікса знаходиться тут: посилання на YouTube.

 Історія ж в грі починається з того, що Холмс отримує листа від нареченої свого кузена, яка просить його розслідувати таємничу смерть свого батька - доволі відомого археолога, що за офіційною версією слідства, покінчив життя самогубством, принісши себе в жертву древнім Богам. Також вона наполягає на нерозголошуванні цієї справи, щоб не ширити різні чутки перед своїм весіллям. Холмс, звісно, погоджується, ще й Ватсон як раз у відпустці, що буде сприяти втаємниченості цього розслідування.
Отож, наш головний герой прибуває до маєтку покійного археолога. Нас зустрічає дворецький, і передавши ключі, залишає самих у величезній будівлі.

 Як було сказано раніше, це point-and-klick квест, проте із можливістю огляду на 360°, як по горизонталі так і по вертикалі. Таким самим чином, до речі, реалізовано і "1953: KGB Unleashed". Необмежений інвентар, нотатник, журнал діалогів, можливість комбінувати предмети, збереження і завантаження в будь який момент гри, є можливість померти і присутні завдання із обмеженим часом.
На жаль, є вірогідність загнати себе у глухий кут (коли неможливо дістатися до потрібного предмету), тому рекомендую зберігатися на початку кожного рівня в окреме поле.
Загадки не важкі, значно більшою проблемою є знаходження предметів взаємодії.
Руссо-квестівська лажа (в стилі: схрещуємо палицю і кувелдик гівна - отримуємо ключ від туалету) відсутня. Проте місцями пройшлися по самісінькому краю.
А от "піксель-хант" траплявся просто лютий.
Після проходження останнього рівня нам показують доволі довгу заставку (цілком собі сцена із фільму), із результатами розслідування Холмса.

  Що до власного досвіду. На початку гри я очікував щось в стилі "Scooby-Doo", ну типу де вкінці знімають маску із "монстра", а там дворецький... але в певний момент почав вірити в містичність подій, що відбуваються. А на початку одного із рівнів відчув навіть трохи "Amnesia: The Dark Descent".
Як на мене, доволі невдала перша загадка. Не те щоб вона була прям важкою, проте далі є значно простіші, з яких мабуть і краще було б починати.
Четвертий рівень -  просто жахливий. Він змусив мене аж ДВІЧІ дивитися в проходження. В своє виправдання: перший випадок - це коли гра видавала візуальні артефакти при натисканні камінців навколо дверей, через що я не міг зрозуміти, які із них знову відтискаються; в другому випадку - я реально застряг, і виявилося що я пропустив предмет на підлозі, який насправді НЕ ВИДНО, навіть якщо знаєш що він там є (це якраз що до вищезгаданого піксель-ханту). І це при тому, що далі я проходив нічого більше не підглядаючи (і загалом лише один пазл вирішив перебором).
Ще одна окрема претензія що до загадки на дверях (це не спойлер, бо я не скажу як ці двері відкрити). Отож така загадка: "Краще за Бога, гірше за Диявола. Вдосталь у бідних, та не вистачає багатим. Може зцілювати, і може вбивати. Що це?". Враховуючи обставини та довколишнє середовище - ідеально підходить відповідь "опій"... і що далі? Точок взаємодії із цими дверима немає, є тільки місця дослідження - результатом якого є лише фраза "Замкнено". Опій є в сусідній кімнаті, але підібрати його неможливо, також тільки дослідити. Кричати в монітор "ОПІЙ!!!!" я пробував, не допомогло (це все-таки не "Двері Морії")... А відкрив двері я зовсім іншим чином, не пов'язаним із загадкою. Тож, ЩО ЦЕ БУЛО?!!!

От чесне слово, всі технічні проблеми нівелюються безкоштовністю гри, але четвертий рівень я пробачити не можу! Тобто, так, звісно із чогось треба було починати, і зараз ця ігрова лінійка відома в усьому світі, проте для ознайомлення із нею зараз краще обрати якусь іншу частину (якщо ви не впевнені на 100%, що будете продовжувати знайомство).
Лише припущення, але можливо в версії для "Nintendo DS" щось та й виправлено.

Немає коментарів:

Дописати коментар