26 квітня 2025

One Piece: Round the Land (PS2)


 Цю гру я цілком свідомо пропустив беручись за "Shonen Jump's One Piece" на GBA, хоча вона вийшла на рік раніше. Але от все таки вирішив повернутися.
Тут одразу дилема. Англійської версії цієї гри немає, тільки японська, корейська та європейська (із німецькою, італійською та іспанською мовами). Тож в яку грати? Так як жодної із цих мов я не знаю, планував використовувати Google Перекладач на телефоні, в режимі камери (переклад по зображенню в реальному часі). Завантажив всі ці версії, і от що виявив. До японської версії гри претензій взагалі жодних, але перекладач з японської на українську - то страшне. В корейської версії музика, яка використовується в аніме, замінена на якусь іншу, проте перекладач із корейською мовою справляється значно краще. А от в європейській версії, крім заміненої музики, немає ще й озвучення діалогів в заставках, проте перекладач (з німецької) працює на відмінно...
Рішення було не простим, але я вибрав середній варіант - корейську версію, також зауважу що діалоги в ній озвучені японською мовою, так само як і в японській версії. Грав на PS3 через зворотну сумісність.

 "One Piece: Round the Land" не переповідає аніме, а розповідає свою історію. Схоже що події відбуваються між 7-м та 8-м сезонами (після Скайпії й втечі з бази Варти та до прибуття на Ватер7). До кістяка команди Мугівар (Луфі, Зоро, Намі, Усоп, Санджи) вже доєдналися два нових члени: Чоппер - корабельний лікар, синьоносе оленя, що з'їло Диявольський фрукт, який дав йому можливість розмовляти людською мовою та трансформувати своє тіло в декілька форм (в тому числі і в людиноподібну); і Ніко Робін - археологиня, єдина вціліла після знищення острова Охара і відтоді (з 8-ми річного віку) в розшуку Світовим Урядом, з'їла Диявольський фрукт, який дозволяє їй створювати контрольовані копії своїх частин тіла (зазвичай вона використовує руки) в зоні її видимості.

Отож під час довгого плавання, в Мугівар закінчилися припаси провізії (в першу чергу через Луфі, звісно), аж ось на горизонті з'являється острів. Спустившись на берег й одразу ж забігши в таверну та добряче попоївши, виявилося що вони не здатні за це заплатити. Проте хазяїн таверни, пірат в минулому - Блюе, пропонує боржникам віднайти прихований скарб на цьому острові - "Сльозу Ельбаффа". Та щоб знайти цей скарб, потрібно зібрати кам'яну плиту, що розбита на декілька частин, які знаходяться в різних кутках острова. Ну і звісно пірати Солом'яного Капелюха погоджуються (Луфі просто бажаючи пригод, Намі через скарб... все як завжди).

Геймплейно це платформер в 2D проекції із 3D графікою. Гра поділена на тематичні локації, майже в кожній по 5-ть рівнів. На початку доступно тільки два ігрових персонажа: Луфі та Зоро, але проходячи локації поступово додаються всі члени команди. В будь-який час можна повернутися до вже пройдених локацій, щоб вкачатися або дозбирати пропущені скарби. Перед стартом локації можна обирати трьох Мугівар для гри на ній. Перемикатися між обраними персонажами можна тільки в спеціальних зонах (одна на рівень). Всі ігрові персонажі мають індивідуальну шкалу життя та особливі здібності:

  • Луфі - ефективно використовує свої гумові здібності, може піднімати всі скрині зі скарбами крім найважчих (золотих). Стрибає дещо вище за інших. Особливе уміння - рятує себе та напарників від падіння в воду чи прірву.
  • Зоро - махає катанами, може розрізати деякі перешкоди які не б'ються звичайними ударами, може піднімати найважчі скрині зі скарбами. Особливе уміння - якщо в напарника критично падає здоров'я, вривається в гру замість нього.
  • Намі - використовує погодний жезл. Особливе уміння - пробігаючи повз ворогів може красти в них гроші.
  • Усоп - використовує рогачку та молоток, найшвидше бігає. Особливе уміння - власне, рогачка, тобто повноцінна дальня атака.
  • Санджи - лупашить із ніг, має подвійний стрибок (за рахунок чого стрибає найвище). Особливе уміння - приносить страви (між рівнями та в спеціальних зонах посеред рівня) які повністю відновлюють здоров'я.
  • Чоппер - б'ється рогами та використовує трансформацію тіла, єдиний хто проходить в малі отвори. Особливе уміння - відновлює переможених (тих що вибули) напарників між рівнями.
  • Робін - може знерухомлювати і ламати ворогів копіями своїх рук, та кидає свій капелюх в стилі Кунг-Лао. Особливе уміння - вищезгадане використання копій своїх рук.

  Насправді кожним із Солом'яних Капелюхів грається по своєму унікально, в першу чергу за відчуттями. З іншого боку я не бачив переваг використання Намі, Усопа та Робін. А от Луфі, Зоро, Санджи та Чоппер - ПОТРІБНІ, для того щоб дістатися певних зон на рівнях, щоб зібрати всі скрині зі скарбами. Власне якщо ці скрині не збирати, то гра ДУЖЕ швидко і легко пройдеться (сюжетна частина), але ж блін, ми граємо ПІРАТАМИ, як ми можемо пропустити якийсь скарб?!
Ах так, ледь не забув, у всіх ігрових персонажів є ще й режим невразливості, в нього можна входити обмежену кількість разів на локації, але ця кількість прокачується. Натисканням лише однієї клавіші нам дають 30-ть секунд під час яких в нас не забирається здоров'я і ми можемо використовувати більш потужні атаки. Як ви гадаєте, чи важко тут в битвах із босами?

 Я цілком підтримую те, що в "One Piece: Round the Land" представлена нова історія, але через це є певні накладки. Як я писав вище, локації на острові - тематичні, так ось теми цих локацій це місця де вже побували пірати Солом'яного Капелюха. І в кінці кожної локації бос - яких Мугівари вже перемагали, від Баггі до Енеля. Що в принципі неможливо, бо той же Баггі, а також Крокодайл зі своїми посіпаками в цей час знаходяться за ґратами Імпел Дауну. Тож багато де в описах цієї гри цілком справедливо зазначено - не канон.

 Але пофіг на це все! Коли я запустив гру, і побачив стартову заставку, ідентичного стилю до анімації в аніме, то на перших словах пісні "BON VOYAGE!" я отримав посмішку на все своє дурнувате обличчя, яка трималася до кінця цієї заставки. Щоб ви розуміли, я зараз на 778 серії - закінчення 18-го сезону (не втомлюся дякувати команді Togarashi, за титанічну роботу по перекладу цього аніме), Мугівари щойно відбули з острову Мінків, що знаходиться на спині тисячолітнього слона... а в грі представлені ці самі персонажі ще навіть до 2-х річного тайм-скіпу... як же давно це було... які ж вони тут ще наївні.....
Ще раз наголошу, що цю гру озвучували ті самі сейю, що й аніме.

 Ну і по власному досвіду, саме в проходженні.
Моя основна трійка ігрових персонажів була: Луфі, Зоро, Санджі (на теренах інтернету відома як "Monster Trio"). Особливі здібності Луфі та Зоро максимально корисні, але в Санджі (подає страви відновлення здоров'я) на жаль автоматично використовується надто часто: ТРОШКИ не вистачає в когось здоров'я до повного між рівнями, все, -1 страва від Санджи... Зате саме Санджи мені було найзручніше використовувати для просуванню по рівням (подвійний стрибок - вирішує). Що до Чоппера, то не зважаючи на його реально дуже корисну особливу здібність (відновлення переможених напарників), в бою він доволі слабенький. З іншого боку, він не просто так входить до "Coward Trio".
Вищезгадані скрині із скарбами я наполегливо збирав, і навіть якийсь час планував зібрати всі, але гра із ними переборщила. Зібравши всі скрині на локації, гравцю пропонують зібрати ще приблизно стільки ж скринь але в інших місцях на тих самих рівнях, і всі із більшою кількістю скарбів. Я це зробив (двічі) тільки для другої локації, де бос - Куро, і зрозумів що перепроходити кожну локацію ще мінімум по два рази - це вже занадто. Тож закінчив із 43% зібраних скринь.
Мій план із перекладом через телефон в реальному часі спрацював! В першу чергу завдяки тому, що заставки із діалогами тут реалізовані у вигляді візуальної новели, тобто поки не натиснеш клавішу - наступна фраза не з'явиться.
Ще цікавинка, в стартовій заставці показано дуже багато персонажів із аніме, і всіх їх можна так чи інакше зустріти в грі, за виключенням Містера 3 та Міс Голденвік (є в заставці та відсутні в грі).

 Важко рекомендувати "One Piece: Round the Land", і через відсутність англійської локалізації, і через моральну застарілість, і через неканонічність, і це я ще про нестандарту розкладку кнопок керування не згадував... Але все одно, я дуже радий, що пройшов цю гру - чергову пригоду, разом зі своїми Накама.

 

Відібраний GMV (насправді Інтро гри):

Немає коментарів:

Дописати коментар